Maksymalizacja korzyści z Marketing Automation

2017-09-25 | 09:00

Systemy marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, wykorzystanie dużych zbiorów danych, sztuczna inteligencja, internet rzeczy – to już nie wątki literatury fantastycznej, ale rzeczywistość naszych ciekawych czasów. Te przełomowe rozwiązania dla firm oznaczają nowe możliwości rozwoju biznesu. Ich inicjatorem może być lider marketingu, czyli Chief Marketing Officer (CMO).

 

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, kiedy wygłodniały rynek producenta szybko absorbował nowe produkty i usługi, to już przeszłość. Ale apetyty nie słabną! Plany są nadal ambitne. Z pomocą przychodzi nowoczesna technologia, która pozwala pełniej i efektywniej wykorzystywać zasoby firmy oraz kształtować jej autentycznie pro-kliencki profil.

Precyzja, to efektywność

Spośród nowości technologicznych, wyraźnie największe zainteresowanie wzbudza obecnie marketing automation. W opinii marketerów ta technologia wydaje się najbardziej dostępna, a perspektywa automatyzacji działań marketingowych jest bardzo kusząca. Umożliwia ona precyzyjne dotarcie do klienta z informacją, odpowiadającą jego potrzebom i zainteresowaniom w sposób do niego dopasowany, w odpowiednim miejscu i czasie, a zatem pojawia się możliwość prowadzenia komunikacji już nawet nie z precyzyjnie wyselekcjonowanymi grupami docelowymi, ale w formule „jeden na jeden”.

W dobie marketingu relacyjnego takie wsłuchanie się w potrzeby klienta, poznanie jego potrzeb, zwyczajów i preferencji oraz możliwość towarzyszenia mu i dostarczania stosownych wiadomości, a nawet oferty w dogodnym ku temu miejscu i czasie, przy wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji, to możliwość nie do przecenienia. Również dlatego, że unika się atakowania nachalną reklamą, co korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Jednocześnie może być docenione przez klienta, borykającego się z brakiem czasu, który otrzymuje pomoc w rozwiązaniu jego problemu. Rezultat to: precyzja w dotarciu z komunikatem, efektywne wykorzystanie środków na marketing, ochrona wizerunku marki.

Efektywność nie od dziś jest jednym z kluczowych wątków w dyskusji wokół marketingu, a każdy, kto jest odpowiedzialny za ten obszar z pewnością pamięta powiedzenie o 50% wydatków na marketing wyrzuconych w błoto, tylko nie wiadomo, których 50% to dotyczy.

Marketing automation pomaga nie tylko docierać do właściwych osób i kierować do nich adekwatny przekaz w sprzyjających okolicznościach i właściwym kontekście, ale także pozwala mierzyć i analizować konwersję zainicjowanych kontaktów na rzeczywistą sprzedaż. A zatem już nie tylko łatwiej identyfikować owe „wartościowe” 50%, ale jest szansa, by tę liczbę znacząco zwiększyć, przeznaczając budżet na najskuteczniejsze działania.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Deloitte

Maksymalizacja korzyści z Marketing Automation

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.