Maksymalizacja korzyści z Marketing Automation

2017-09-25 | 09:00

Excel już nie wystarcza

Uzyskanie ich przychylności i aprobaty dla technologicznych zmian zależy w dużej mierze od siły argumentów oraz determinacji CMO. Przekonujące mogą okazać się informacje o poprawie bezpieczeństwa firmy i zmniejszeniu ryzyka związanego z rozproszeniem cennych i wrażliwych danych o klientach, lepszym zarządzaniu wiedzą w organizacji, perspektywie rozbijania organizacyjnych silosów zazdrośnie strzegących „swoich” danych. Nowe technologie, to również poprawa przepływu informacji i otwarcie na innowacje, a także bardziej efektywne wykorzystanie budżetu marketingowego, dostarczanie narzędzi do zarządzania i oceny pracy zespołów w postaci mierników sukcesu (Key Performance Indicators - KPI).

Mierzalność, redukcja ryzyk, monetyzacja wiedzy i zasobów, zwiększenie efektywności sprzedaży i marketingu to określenia, nad którymi prezes, zespół zarządzający czy rada nadzorcza pochylą się z zainteresowaniem. Dyrektorzy marketingu dostają więc do ręki silne argumenty, które wzmocnią od lat popularyzowaną przez nich tezę, że nakłady na marketing to nie koszt („utopiony”), ale inwestycja o policzalnej efektywności. Jednym słowem - przełom.

Co więcej, w wypadku marketing automation podobnie jak innych rozwiązań zaawansowanych technologii, z czasem efektywność systemów rośnie, ponieważ algorytmy „uczą się” dzięki wzbogacanym zasobom. Uczą się też ludzie, którzy potrafią coraz więcej czerpać z tego systemu, bardziej twórczo i skutecznie wiedzę tę przekształcić w działania prosprzedażowe, innowacje produktowe czy obsługowe, również związane z e-commerce. A możliwości jest dużo.

Od pozyskiwania leadów, przez automatyczną wysyłkę sprofilowanych ofert, po nawiązywanie relacji z klientem, utrzymanie z nim kontaktu, umacnianie więzi i budowanie lojalności.  Precyzyjna segmentacja klientów pozyskanych i potencjalnych, również z wykorzystaniem parametrów behawioralnych daje z kolei szansę na zwiększanie sprzedaży poprzez cross-selling czy up-selling w ramach opieki posprzedażowej. W różnym stopniu i zakresie, ze względu na specyfikę segmentów rynku, marketing automation znajduje zastosowanie w obszarze relacji z konsumentem indywidulanym (B2C) i klientem korporacyjnym (B2B).

Wiele z tych procesów wykonuje się obecnie przy pomocy mniej zaawansowanych systemów wspieranych niezastąpionym excelem. Narasta jednak świadomość, że możliwości takich rozwiązań wyczerpują się. Skala operacji, wielokanałowość kontaktów, konieczność reagowania i personalizacji w czasie rzeczywistym, rywalizacja o uwagę i czas klienta sprawiają, że sięgnięcie po nowocześniejsze narzędzia staje się koniecznością.

Ogromne możliwości dają big data, sztuczna inteligencja, kusi też internet rzeczy… Doświadczenie bardziej zaawansowanych w tym zakresie krajów świadczy, że marketing automation to ważny krok w tym procesie zmian. Według szacunków specjalistów, nasze opóźnienie w tej dziedzinie sięga 5-7 lat, więc renta dla pionierów na polskim rynku może być atrakcyjną perspektywą.
Wdrożenie na nowe czasy

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Deloitte

Maksymalizacja korzyści z Marketing Automation

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.