E.Leclerc stawia na lokalnych producentów żywności
Jedną z najczęstszych odpowiedzi na pytanie „Co skłoniłoby lub co skłania Cię do zakupu produktów tradycyjnych i regionalnych w supermarketach i hipermarketach’’ obok niższych cen (51%), była większa dostępność produktów (40%). Z myślą o tej potrzebie konsumentów, E.Leclerc w ciągu paru ostatnich lat, wydał cykl katalogów „Nasze Regiony Mają Talent”.
Są one poświęcone szczegółowej charakterystyce polskich regionów oraz lokalnym producentom m.in. serów, przetworów mięsnych czy małym browarom. Podczas akcji przeprowadzanych przez E.Leclerc, w sklepach pojawia się specjalna przestrzeń dedykowana produktom regionalnym. Zainteresowanie marki E.Leclerc rynkiem żywności tradycyjnej i regionalnej wynika między innymi z faktu, że wszystkie 46 sklepów grupy E.Leclerc położone na terenie Polski to rodzinne firmy, mocno zakorzenione w lokalnych społecznościach, a tym samym silnie związane z lokalnym rynkiem producentów żywności.