–
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Oprócz strategicznej lokalizacji, dostępnej infrastruktury, kadry potencjalnych pracowników oraz kosztów, konkurencyjność polskiego e-handlu była czynnikiem decydującym o lokalizacji nowego centrum logistycznego – mówi David Schröder, starszy wiceprezes ds. operacji Zalando. –
Dodatkowo, sprawna współpraca z przedstawicielami regionu, zwłaszcza z prezesem Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSSE), marszałkiem woj. zachodniopomorskiego oraz zastępcą burmistrza Gryfina, ułatwiła nam podjęcie decyzji. – dodaje David Schröder.
Zalando nieustannie poszerza swoją sieć logistyczną m.in. poprzez otwarcie w grudniu 2015 r. pierwszego międzynarodowego centrum logistycznego w Stradelli, we Włoszech oraz rozpoczęcie budowy czwartego centrum logistycznego w Niemczech, w Lahr na południu kraju. Z kolei nowy, międzynarodowy magazyn Zalando pod Paryżem zostanie oddany do użytku w przyszłym roku, aby klienci z Paryża i okolic mogli otrzymywać swoje zamówienia szybciej.
–
Miesięcznie dostarczamy kilka milionów przesyłek do naszych klientów w 15 krajach w Europie. W ciągu ostatniego roku Zalando zyskało aż 3 miliony nowych klientów. W odpowiedzi na tak intensywny wzrost, wzmacniamy naszą europejską sieć logistyczną – wyjaśnia D. Schröder.
–
Inwestycja Zalando stworzy wiele nowych miejsc pracy w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że inwestycja będzie zrealizowana w Gryfinie, w województwie zachodniopomorskim, bo tu stopa bezrobocia nadal jest wysoka. Jedno nowe miejsce pracy w KSSSE wygeneruje kolejne nowe miejsca pracy w otoczeniu gospodarczym. Tak popularna w całej Europie firma pomoże w rozwoju podstrefy KSSSE w Gryfinie i zachęci dalszych przedsiębiorców do inwestowania. Nie ulega wątpliwości, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby uruchomić ten imponujący projekt Zalando – mówi Krzysztof Kielec, prezes Zarządu KSSSE.
–
Na Pomorzu Zachodnim dynamicznie rozwijają się centra logistyczne i zwiększają się powierzchnie magazynowe. Nasze starania o włączenie Pomorza Zachodniego w sieć transeuropejskich korytarzy transportowych oraz stworzona atrakcyjna oferta inwestycyjna przynoszą efekty – komentuje Olgierd Geblewicz, marszałek woj. zachodniopomorskiego.
–
Jesteśmy gotowi, aby spełnić wymagania jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Europie. Rozwój Zalando oznaczać będzie również rozwój naszej społeczności i poprawę warunków na lokalnym rynku pracy. Tworzenie nowych miejsc pracy było naszym głównym celem i cieszymy się, że będziemy mogli go osiągnąć razem z Zalando – przyznaje Tomasz Miler, zastępca burmistrza Gryfina.
–
Czujemy się zaszczyceni, że Zalando wybrało firmę Goodman jako głównego partnera do budowy swoich obiektów logistycznych – mówi Błażej Ciesielczak, Dyrektor Regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią. –
Mamy możliwość wykorzystania naszej rozległej wiedzy o sektorze e-commerce oraz konkretnych doświadczeń w realizacji projektów dla Zalando, aby razem stworzyć optymalne rozwiązanie wspierające dalszy rozwój tej firmy. – dodaje B. Ciesielczak.
–
Cieszymy się, że nasze kompetencje z zakresu obsługi branży modowej umożliwiły nam rozszerzenie współpracy z naszym partnerem – Zalando. Wierzymy, że wieloletnie doświadczenie logistyczne w obsłudze klientów z branży e-commerce, innowacyjne rozwiązania oraz wysokie kwalifikacje naszych pracowników przełożą się na wzmocnienie przewagi rynkowej naszego partnera – dodaje Piotr Kohmann, CEO Fiege Polska.
Szczegóły dotyczące budowy i procesu rekrutacji zostaną przedstawione w najbliższych miesiącach.
Zalando jest popularną platformą modową w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje klientom szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci z darmową dostawą i zwrotem. W asortymencie znajdują się zarówno marki znane na całym świecie, jak i produkty lokalnych projektantów, a także marki własne. Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 15 obsługiwanych krajów europejskich: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Niemiec, Norwegii, Polski, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Sieć logistyczna obejmująca trzy centra logistyczne pozwala na efektywną obsługę klientów w całej Europie.
Tagi: