IKEA w Polsce stopniowo rozwija nowe formy sprzedaży, dzięki którym klienci sami zdecydują jak, gdzie i kiedy dokonają zakupów. Plan zakłada wprowadzenie sprzedaży mebli przez internet, przy jednoczesnym rozwoju sieci sklepów stacjonarnych. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie dwóch sklepów – w Lublinie (2017 r.) i na warszawskiej Woli (2018 r.).
Pierwszym krokiem realizacji strategii wielokanałowości było uruchomienie „Mebli na telefon” w całej Polsce w czerwcu 2016 roku. Kolejne etapy to meble przez internet - sprzedaż mebli sprzedaż mebli przez internet w wybranych lokalizacjach:
Krok 1: uruchomienie nowego sposobu sprzedaży we Wrocławiu i okolicach w listopadzie br. oraz otwarcie Punktu Odbioru Zamówień miesiąc później w Opolu;
Krok 2: udostępnienie „Mebli przez internet” w pozostałych miastach, w których znajdują się sklepy IKEA (luty 2017 r.).
Kompleksowy sklep on-line – sprzedaż mebli i dodatków na terenie całego kraju (jesień 2017 r.).
W IKEA chcemy, żeby jak najwięcej Polaków miało dostęp do naszych inspiracji, produktów i serwisów. Wiemy, że nie wszyscy mieszkają blisko naszych sklepów i z różnych przyczyn nie mogą do nich dotrzeć. Dlatego wprowadzamy nowe sposoby sprzedaży, które traktujemy, jako dopełniające się elementy. Każdy ma za zadanie poprawić komfort zakupów naszych klientów. Docelowo usługa sprzedaży przez internet będzie dostępna na terenie całego kraju i obejmie zarówno meble jak i dodatki
– powiedziała Monika Zielińska, zastępca dyrektora ds. sprzedaży wielokanałowej w Polsce.
Możliwość zrobienia zakupów przez telefon cieszy się dużym zainteresowaniem. Sprzedaż online, tak jak w przypadku startu „Mebli na telefon”, IKEA wprowadza etapami, w wybranych regionach. Nowy sposób sprzedaży o nazwie „Meble przez internet” będzie obejmował możliwość zakupu wyłącznie mebli. Początkowo rozwiązanie IKEA wprowadzi we Wrocławiu i okolicach. Od lutego 2017 roku zamówienia online, z własnej sofy, będą mogli złożyć mieszkańcy wszystkich miast, w których znajdują się sklepy IKEA. Kompleksowa sprzedaż internetowa, w całej Polsce, z nową stroną www, meblami i akcesoriami rozpocznie się jesienią 2017 roku.
Sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz przez internet to złożony proces. Często jedno takie zamówienie może zawierać nawet kilkaset części. Wyobraźmy sobie chociażby liczbę elementów, z których składają się np. kuchnie czy szafy. Dlatego zdecydowaliśmy się na stopniowe wprowadzanie internetowych zamówień, aby móc na bieżąco usprawniać nasze rozwiązania, tak aby dobrze przygotować się do sprzedaży mebli i akcesoriów na terenie całego kraju
– dodała Monika Zielińska.
Aż do uruchomienia kompleksowej sprzedaży internetowej, każdy klient może sprawdzić czy do jego domu zostaną dowiezione wybrane produkty, wpisując kod pocztowy na stronie www.ikea.pl/mebleprzezinternet. W ramach sprzedaży wielokanałowej, IKEA wprowadzi możliwość dostarczenia zamówionych mebli do wyznaczonego Punktu Odbioru Zamówień. Pierwszy z nich powstanie w centrum handlowym Turawa Park w Zawadzie k. Opola.