Żabka opublikowała swój pierwszy raport ESG

2020-09-18 | 11:00

Idea stawiająca człowieka i jego potrzeby w centrum uwagi od ponad 20 lat przyświeca budowaniu strategii Żabki. Znajduje odzwierciedlenie w misji, wizji i wartościach organizacji, a także w strukturze przygotowanego przez firmę raportu społecznej odpowiedzialności za rok 2019. Raport „Blisko i odpowiedzialnie” to ważna dla firmy publikacja – pierwsza, która kompleksowo podsumowuje jej działania w obszarze CSR w ujęciu rocznym, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI. Raportując dane ESG, czyli środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego, Żabka wyznacza standardy na rynku. Spółka nie jest bowiem zobowiązana do raportowania ESG, a upublicznienie tych danych jest realizacją jednej z jej głównych wartości, jaką jest otwartość i związana z nią transparentność.

Żabka Polska od lat realizuje ambitną wizję rozwoju, która zakłada transformację w trzech wymiarach jednocześnie: zmianę formatu sklepów, przejawiającą się m.in. w ich gruntownych remodelingach;  transformację cyfrową, której efektem są m.in. aplikacja dla klientów i nowoczesne narzędzia mobilne wspierające pracę franczyzobiorców; oraz transformację odpowiedzialności. Ta ostatnia jest niezwykle ważna dla firmy, która rozwija się odpowiedzialnie, z poszanowaniem człowieka – pracowników, partnerów handlowych, franczyzobiorców, klientów – oraz w pełni respektując przepisy prawa i zasady etyczne. Spółka aktywnie inicjuje także działania zmierzające do ograniczenia swojego wpływu na środowisko naturalne. 

Żabka Polska jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych typu convenience w Europie. Nasz rozwój wspierają nowoczesne narzędzia pracy, innowacyjne rozwiązania oraz efektywna komunikacja. Decyzje biznesowe pomaga nam podejmować sztuczna inteligencja. Jednak my nowoczesność rozumiemy znacznie szerzej. Realizację strategicznych priorytetów łączymy ze społeczną odpowiedzialnością. W centrum naszej uwagi stawiamy przede wszystkim człowieka i jego potrzeby, nie zapominając jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie. Satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i ekologię są filarami działań Żabki w obszarze CSR

– mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

Firma w 2019 roku rozpoczęła dyskusję z pracownikami i współpracownikami na temat redefinicji zestawu najistotniejszych dla niej wartości. Dzięki temu już rok po zdefiniowaniu kodeksu postępowania, ponad 90 proc. pracowników poprawnie identyfikowało wartości Żabki, a 75 proc. utożsamiało się z nimi.

Rok 2019 był dla Żabki wyjątkowy nie tylko z uwagi na świetne wyniki. W tym roku po raz pierwszy rozpoczęliśmy otwarty dialog z całym zespołem na temat wartości, jakimi Żabka chce się kierować w swojej codziennej działalności biznesowej. Otwartość, wiarygodność, odpowiedzialność i ambicja na stałe wpisały się do kodeksu naszego postępowania. Podobne rozumienie filozofii organizacji stało się kluczem do jej sukcesu. Jesteśmy świadomi, że tylko otwarty na innowacje, wyzwania i drugiego człowieka, ambitny zespół jest w stanie w takim tempie rozwijać naszą sieć

– dodaje Tomasz Suchański. 

Raport „Blisko i odpowiedzialnie” to kompendium wiedzy o działaniach podejmowanych przez Żabka Polska w obszarze CSR w 2019 roku. Został przygotowany wg uznanego na świecie standardu raportowania GRI. Publikację otwiera przesłanie Prezesa firmy. Informacje, które można znaleźć na ponad 90 stronach raportu, podzielone zostały na cztery rozdziały i dotyczą: samej firmy – jej wizji i misji, klientów, franczyzobiorców i pracowników. Każdy z tych rozdziałów opatrzony jest osobistym komentarzem Członka Zarządu spółki, odpowiedzialnego za dany obszar biznesu. Osobny, piąty rozdział, poświęcono samemu raportowi. Dane w raporcie przedstawione są w czytelny sposób – za pomocą infografik wyróżniono kluczowe fakty i liczby. 

Odpowiedzialność firmy Żabka Polska za lokalne społeczności, a także za franczyzobiorców, pracowników i współpracowników zobowiązuje. W tym roku wszystkie firmy stanęły w obliczu niespodziewanego kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa Sars-Cov-2. Żabka błyskawicznie zareagowała na nowe okoliczności. Przez wiele tygodni epidemii w Polsce firma zrobiła wiele, by swoim kluczowym interesariuszom – klientom oraz franczyzobiorcom i pracownikom – ułatwić codzienne funkcjonowanie i dać poczucie bezpieczeństwa. Działania, jakie spółka przedsięwzięła w obliczu pandemii zostały opisane w osobnej publikacji.

Raport ESG Żabki za 2019 oraz publikacja dot. działań podjętych przez firmę w związku z pandemią Covid-19 dostępne są na stronie internetowej Żabki.

Tagi: Tomasz Suchański Żabka Żabka Polska
Oceń artykuł:

Źródło: Żabka

Żabka opublikowała swój pierwszy raport ESG

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.