W III kwartale 2016 r. Grupa BRIJU osiągnęła rekordowe wyniki finansowe – przychody wzrosły o 48,1% r/r i przekroczyły 206,6 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 15,1 mln zł, co oznacza wzrost o 67,9%. Zysk operacyjny i netto wzrosły o ponad 40% i wyniosły w III kwartale odpowiednio 6,7 mln zł i 6,0 mln zł.
- Dynamiczny wzrost wyników Briju to efekt zwiększenia skali działalności w obydwu segmentach naszej działalności. Rekordowo wysokie przychody zanotowaliśmy zarówno w segmencie jubilerskim jak i surowcowym – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju S.A. Bardzo dobre wyniki Grupy to efekt dynamicznego wzrostu obu segmentów działalności. Segment wyrobów jubilerskich osiągnął 11,3 mln zł przychodów, co jest wynikiem lepszym o 80% r/r oraz najlepszym rezultatem w historii Briju. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł dwukrotnie i wyniósł 5,6 mln zł, względem 2,8 mln zł w III kwartale ubiegłego roku. Mimo otwarć kolejnych salonów, segment był rentowny na poziomie operacyjnym – w III kwartale zysk wyniósł 0,2 mln zł, wobec straty 0,2 mln zł w zeszłym roku.
- Dzięki rozwojowi sieci i marki oraz działaniom optymalizacyjnym osiągamy coraz lepsze wyniki w segmencie jubilerskim. Są one wciąż obciążone przez dużą liczbę otwarć i wydatki marketingowe, nakierowane na wzrost rozpoznawalności i budowanie relacji z klientami. Mamy nadzieję, że również IV kwartał, zakończymy z dodatnim wynikiem operacyjnym – dodał Przemysław Piotrowski. Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony. Było to możliwe dzięki umocnieniu marki Briju – zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i lojalności klientów.
Na koniec 2016 r. Briju planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o ok. 15 lokalizacji w całym roku. Obecnie sieć sprzedaży liczy 39 sklepów, do końca roku nowe salony zostaną otwarte m.in. w Mielcu, Szczecinie, Mysłowicach i Oleśnicy. Wzrost obrotów w segmencie surowców to również efekt wzrostu cen metali, który wpływa na przychody, ale ze względu na wypracowany model współpracy zmiany notowań nie wpływają na wypracowywane zyski. W III kwartale przychody wzrosły o 46,6% r/r do 195 mln zł, w tym samym czasie segment wypracował 8,8 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i 6,5 mln zł zysku operacyjnego. To wyniki lepsze odpowiednio o 42,9% i 32,3% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Model współpracy z dostawcami i odbiorcami metali szlachetnych, który eliminuje ryzyko zmiany cen metali i kursów walutowych pozwala traktować segment surowców jako stabilne zaplecze finansowe dla rozwoju sieci własnych salonów jubilerskich. Efektywność działalności w tym segmencie i stabilne przepływy pieniężne z niego wynikające pozwalają na koncentrację planów rozwojowych na bardziej rentownej działalności - sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich.
Tagi: