Wzrost zysku netto BRIJU o 44% w III kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-11-10 | 13:03
W III kwartale 2016 r. Grupa BRIJU osiągnęła rekordowe wyniki finansowe – przychody wzrosły o 48,1% r/r i przekroczyły 206,6 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 15,1 mln zł, co oznacza wzrost o 67,9%. Zysk operacyjny i netto wzrosły o ponad 40% i wyniosły w III kwartale odpowiednio 6,7 mln zł i 6,0 mln zł.
- Dynamiczny wzrost wyników Briju to efekt zwiększenia skali działalności w obydwu segmentach naszej działalności. Rekordowo wysokie przychody zanotowaliśmy zarówno w segmencie jubilerskim jak i surowcowym – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju S.A. Bardzo dobre wyniki Grupy to efekt dynamicznego wzrostu obu segmentów działalności. Segment wyrobów jubilerskich osiągnął 11,3 mln zł przychodów, co jest wynikiem lepszym o 80% r/r oraz najlepszym rezultatem w historii Briju. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł dwukrotnie i wyniósł 5,6 mln zł, względem 2,8 mln zł w III kwartale ubiegłego roku. Mimo otwarć kolejnych salonów, segment był rentowny na poziomie operacyjnym – w III kwartale zysk wyniósł 0,2 mln zł, wobec straty 0,2 mln zł w zeszłym roku.
- Dzięki rozwojowi sieci i marki oraz działaniom optymalizacyjnym osiągamy coraz lepsze wyniki w segmencie jubilerskim. Są one wciąż obciążone przez dużą liczbę otwarć i wydatki marketingowe, nakierowane na wzrost rozpoznawalności i budowanie relacji z klientami. Mamy nadzieję, że również IV kwartał, zakończymy z dodatnim wynikiem operacyjnym – dodał  Przemysław Piotrowski. Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony. Było to możliwe dzięki umocnieniu marki Briju – zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i lojalności klientów.
Na koniec 2016 r. Briju planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o ok. 15 lokalizacji w całym roku. Obecnie sieć sprzedaży liczy 39 sklepów, do końca roku nowe salony zostaną otwarte m.in. w Mielcu, Szczecinie, Mysłowicach i Oleśnicy. Wzrost obrotów w segmencie surowców to również efekt wzrostu cen metali, który wpływa na przychody, ale ze względu na wypracowany model współpracy zmiany notowań nie wpływają na wypracowywane zyski. W III kwartale przychody wzrosły o 46,6% r/r do 195 mln zł, w tym samym czasie segment wypracował 8,8 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i 6,5 mln zł zysku operacyjnego. To wyniki lepsze odpowiednio o 42,9% i 32,3% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Model współpracy z dostawcami i odbiorcami metali szlachetnych, który eliminuje ryzyko zmiany cen metali i kursów walutowych pozwala traktować segment surowców jako stabilne zaplecze finansowe dla rozwoju sieci własnych salonów jubilerskich. Efektywność działalności w tym segmencie i stabilne przepływy pieniężne z niego wynikające pozwalają na koncentrację planów rozwojowych na bardziej rentownej działalności - sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich.

Tagi:
Oceń artykuł:

Wzrost zysku netto BRIJU o 44% w III kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.