O 6,1% do 34,7 mln zł wzrosły w styczniu przychody Grupy Redan w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Poprawa obrotów wciąż w dużym stopniu jest efektem kontynuacji dynamicznego wzrostu przychodów sieci dyskontowej TXM. W minionym miesiącu na zwiększenie obrotów po raz kolejny miała wpływ bardzo dobra sprzedaż segmentu modowego zrealizowana na polskim rynku.
W skali całej Grupy Redan przychody w styczniu 2015 r. wyniosły 34,7 mln zł, czyli o 6,1% więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Powierzchnia całej sieci handlowej na koniec stycznia wyniosła 107,8 tys. m kw., co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do stycznia 2014 r.
- W szczególności zadowoleni jesteśmy z uzyskanej w styczniu poprawy krajowej sprzedaży segmentu modowego. Tym bardziej, że to już kolejny miesiąc z rzędu kiedy notujemy wzrosty w tym kanale dystrybucji przewyższające tempo rozwoju sieci handlowej. Potwierdza to rosnące zainteresowanie klientów zakupami naszych marek Top Secret, Troll i Drywash - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A.
W sektorze modowym styczniowa sprzedaż odzieży i akcesoriów marek Top Secret, Troll i Drywash na polskim rynku wyniosła 14,1 mln zł i była o 16% wyższa niż przed rokiem.
- Ten bardzo pozytywny trend został jednak zneutralizowany przez aż 63% spadek sprzedaży zanotowany na rynkach zagranicznych – dodał Bogusz Kruszyński.
Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych były na poziomie 1,8 mln zł. W efekcie styczniowa wartość sprzedaży towarów w skali całego segmentu modowego wyniosła 15,9 mln zł i była niższa o 6,4% od osiągniętej w styczniu 2014 r. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash w Polsce na koniec stycznia 2015 r. miały łączną powierzchnię 33,2 tys. m kw., czyli o 15% więcej niż w styczniu 2014 r., a na rynkach zagranicznych było to 7,8 tys. m kw., zatem o 18% mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,1 tys. m kw. i była o 7% wyższa niż w styczniu 2014 r.
Dynamiczny trend wzrostowy cały czas utrzymuje sieć dyskontowa TXM. W minionym miesiącu zapewniła 18,8 mln zł obrotów, czyli o 20% więcej niż przed rokiem. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 312 sklepów własnych o łącznej powierzchni 66,7 tys. m kw. i była o 9% większa niż w styczniu 2014 r.
Tagi: