Skonsolidowane przychody spółki CDRL w I kwartale 2016 r. wzrosły o 13,9%, a zysk netto o 19,8%. Jeden z liderów rynku odzieży dziecięcej rozbudowuje sieć sprzedaży, inwestuje w logistykę i notuje bardzo wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w internecie.
Przychody Grupy CDRL w I kwartale 2016 r. wyniosły 42,06 mln zł wobec 37,80 mln zł przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w tym okresie do 872 tys. zł wobec 728 tys. zł rok wcześniej.
-
Intensywne działania w internecie, rozsądna i zaplanowana rozbudowa sieci sprzedaży, dobrze przyjęte kolekcje i utrzymywanie dyscypliny kosztowej to kluczowe czynniki, dzięki którym CDRL utrzymuje wzrosty, nawet w trudnych warunkach rynkowych – powiedział prezes Marek Dworczak.
Na uwagę zasługuje wzrost efektywności sprzedaży. Rentowność sprzedaży w okresie styczeń – marzec 2016 r. wyniosła 1,93% wobec 1,84% w poprzednim roku.
-
W naszej branży I kwartał nie jest najważniejszy jeśli chodzi o wynik całoroczny, jesteśmy jednak zadowoleni z tych trzech miesięcy. Osiągnięte wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami oraz założeniami – dodał wiceprezes Tomasz Przybyła.
Na koniec marca sieć Coccodrillo liczyła 446 punktów sprzedaży. Oznacza to wzrost o 73 sklepy w stosunku do stanu sprzed roku. Spółka posiadała 233 sklepy o łącznej powierzchni 16,271 m kw. w Polsce, 126 sklepów o łącznej powierzchni 5,818 m kw. w innych krajach Unii Europejskiej i 87 punktów handlowych poza UE.
Marka Coccodrillo jest obecna na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska.
Bardzo ważnym elementem strategii rozwoju CDRL jest sklep internetowy. W maju zeszłego roku spółka uruchomiła nową platformę e-commerce. Obecnie wykorzystuje jej możliwości do bardzo dynamicznego wzrostu w tym kanale sprzedaży. W I kwartale 2016 r. przychody z e-commerce wyniosły już blisko 3 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 112 proc. w skali roku.
Dobra sytuacja finansowa spółki pozwala jej dzielić się zyskiem z Akcjonariuszami. Zarząd zaproponował, żeby na dywidendę przeznaczyć 5,12 mln zł z jednostkowego zysku CDRL S.A., który w 2015 r. wyniósł 8,17 mln zł. Oznaczałoby to wypłatę w wysokości 0,85 zł na akcję (wobec 0,75 zł na akcję przed rokiem).
Tagi: