Wyniki finansowe i nowy format sklepów sieci Stokrotka

2016-11-28 | 15:00

W III kwartale 2016 roku sieć Stokrotka konsekwentnie umacniała swoją przewagę konkurencyjną, a także realizowała ambitny plan rozwojowy. Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w tym okresie były wyższe o 16,9% od przychodów uzyskanych w okresie porównawczym ubiegłego roku i wyniosły 594,4 mln zł, a narastająco za trzy kwartały 1,783 mld zł, co oznacza wzrost o 21,6%.

Na znaczący wzrost przychodów wpływ miały: wzrost sprzedaży LFL (III Q 2016 roku – 5,4%) oraz wysokie tempo otwarć nowych placówek detalicznych, zarówno w roku 2015, jak i w trzech kwartałach roku 2016. Sieć Stokrotka odnotowała w ubiegłym roku rekordowe w swojej historii tempo otwarć powiększając się o 80 nowych sklepów. W bieżącym roku otworzono już 39 nowych placówek detalicznych. W samym III kwartale uruchomiono łącznie 11 nowych sklepów, w tym: 2 supermarkety, 1 market i 8 sklepów franczyzowych. Finalnie na koniec omawianego okresu sieć liczyła 358 sklepów. Przed Stokrotką czwarty kwartał, który będzie równie ważnym okresem w obszarze ekspansji sieci. Planowana znaczna ilość otwarć nowych sklepów to dla sieci duże wyzwanie operacyjne i handlowe.

W III kwartale Stokrotka rozpoczęła intensywne prace, nad kolejnym po supermarkecie i markecie, konceptem sklepu - formatem convenience. Będą to sklepy, odróżniające się od innych placówek detalicznych funkcjonujących w tym formacie na rynku. Oparte będą na formule franczyzowej, a ich mocną przewagą będą artykuły świeże i asortyment w zupełności wystarczający do zaopatrzenia gospodarstwa domowego we wszystkie podstawowe artykuły spożywcze. Otwarcie pierwszego testowego sklepu w nowym formacie odbędzie się w I kwartale 2017 roku.

Po trzech kwartałach bieżącego roku segment nieruchomości osiągnął stabilny poziom przychodów na poziomie 52,5 mln zł. Sam III kwartał zakończył się bardzo dobrym wynikiem EBITDA na poziomie 19 mln zł. Po 3 kwartałach wynik EBITDA wyniósł prawie 40 mln zł.  Na dobry wynik III kwartału wpływ miały transakcje zbycia nieruchomości, na których segment osiągnął 6,4 mln zł zysku netto (8,5 mln EBITDA).

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Grupa Kapitałowa Emperia

Wyniki finansowe i nowy format sklepów sieci Stokrotka

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.