Wyniki finansowe eurobanku w 2015 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-26 | 10:05
Eurobank przekonał do swoich usług 140 tys. nowych klientów w 2015 roku. Bank wdrażał najnowsze rozwiązania z obszaru digital. Równocześnie budował relacje z klientami w oparciu o bardzo wysoką jakość usług. Rozwój był połączony z wysoką efektywnością działania - ROE eurobanku wyniosło 10,6%, powyżej średniej rynkowej wynoszącej 6,8% (na podstawie danych NBP).
Eurobank w 2015 roku utrzymywał dodatnią dynamikę. Do banku dołączyło 140 tys. klientów, czyli 40% więcej niż w roku poprzednim. Bank osiągnął dobre wyniki sprzedaży wiodących produktów. Sprzedaż kredytów hipotecznych wyniosła 1,2 mld zł (przyrost o 17% r/r). Wzrost portfela kredytów ogółem wyniósł 12% przy średniej rynkowej 8% (na podstawie danych NBP). eurobank pozostaje silnym graczem na rynku kredytów gotówkowych z ponad 4% udziałem rynkowym (na podstawie danych NBP i KNF). Wskaźnik kredytów niepracujących (NPL) spadł do poziomu 8,7% (10% w 2014 r.). Bank korzystnie wyróżnia się na tle rynku marżą odsetkową (NIM), która wyniosła 4,7% wobec średniej rynkowej 2,3% (na podstawie danych NBP).
Z raportu podsumowującego 2015 rok wynika, że coraz więcej osób traktuje eurobank jako główny bank – bank na co dzień. 32% Klientów przelewa na konto w eurobanku swoje wynagrodzenie. Klienci częściej korzystają z kart płatniczych banku – średnia liczba transakcji przypadających na używaną kartę w miesiącu wyniosła 13 (wzrost o 18% r/r). Liczba kont w pakietach (prestige, active, classic i junior) wzrosła o 15% (r/r).
Eurobank kontynuował politykę obniżania kosztu ryzyka, który wyniósł 73 mln zł, wobec 97 mln na koniec 2014 roku. Koszt ryzyka stanowi 0,7% salda kredytów.
Wyniki finansowe eurobanku były obarczone presją zdarzeń jednorazowych, m.in.: dodatkowej wpłaty na Fundusz Ochrony Środków Gwarantowanych (11,5 mln zł), składki na rzecz Funduszu Wsparcia Kredytobiorców (FWK) (9,7 mln zł).
Ze względu na wielkość wymienionych zdarzeń jednorazowych porównywalny zysk netto banku jest niższy o 25% w stosunku do minionego roku.
Suma bilansowa banku wyniosła 12,3 mld zł i była wyższa o 6% od sumy bilansowej z końca 2014 r. W związku z przyjętą strategią dalszej zmianie podlegała struktura portfela kredytowego. Udział kredytów hipotecznych wyniósł 56% salda. Wartość kredytów hipotecznych wyniosła 5,9 mld zł, natomiast kredytów gotówkowych 4,5 mld zł. Kredyty gotówkowe stanowią 42% całego portfela kredytowego banku. Bank rozwijał się w obszarze kredytów szybciej niż rynek odnotowując 12% wzrost salda kredytów ogółem.
Na przychody banku miała wpływ redukcja wysokości stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego (październik 2014 r. i marzec 2015 r.), które osiągnęły najniższy historycznie poziom. Miało to przełożenie na dochodowość salda kredytów gotówkowych oraz kart kredytowych. Dodatkowy, negatywny wpływ miało obniżenie opłat interchange z poziomu 1,5% do 0,2% na początku 2015 r.
Współczynnik C/I znalazł się pod wpływem dodatkowych jednorazowych obciążeń kosztowych (m.in. opłaty na BFG oraz składki na rzecz FWK). Znaczący wpływ na współczynnik miał również detaliczny profil działalności eurobanku.
Dobre wyniki finansowe zostały osiągnięte przy jednoczesnym utrzymaniu bardzo dobrych wartości kluczowych wskaźników kapitałowych na poziomie wyższym niż wymagany przez regulatora. Współczynnik CAR wzrósł do 15,1%, a wskaźnik Tier 1 wyniósł 12,4%.
Eurobank kolejny rok z rzędu awansował w rankingach jakości obsługi Klientów. Klienci i eksperci rynkowi jeszcze wyżej ocenili poziom usług oferowanych przez eurobank. W banku powstał departament, który zbiera oraz analizuje opinie Klientów wyrażone w większości kanałów kontaktu. Na podstawie opinii Klientów tworzymy i wdrażamy zmiany.
Eurobank zajął trzecie miejsce w kategorii „Dochodowość i Efektywność” w pierwszej edycji konkursu „Gwiazdy Bankowości” (Dziennik Gazeta Prawna i PwC, 06.07.2015). W rankingu „50 największych banków w Polsce 2015” eurobank zajął drugie miejsce w kategorii „Banki finansujące nieruchomości” oraz trzecie w kategorii „Sprawność działania” (Miesięcznik Finansowy Bank, 06.2015).
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-06-05 do 2016-06-05

Wyniki finansowe eurobanku w 2015 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.