Wygoda zakupów w drogerii internetowej Natura

2016-12-02 | 13:02

Handel internetowy w Polsce zdecydowanie zyskuje na znaczeniu i dynamicznie się rozwija. Dowodem tego jest sprzedaż w ostatnim czasie jednej z największych polskich platform e-commerce – Allegro – za niebagatelną kwotę 3,25 miliarda dolarów, co plasuje transakcję na czwartym miejscu na świecie. Największe polskie sieci handlowe włączają e-sklepy do swojej strategii biznesowej i coraz bardziej doceniają potencjał nowych technologii w dalszym rozwoju. Synergia działalności kanałów online i offline pozytywnie wpływa na osiągane wyniki finansowe i zwiększa spektrum możliwości prowadzonych działań marketingowych.

W szybko zmieniającym się świecie aktywne reagowanie na potrzeby konsumentów staje się coraz ważniejsze. Internet umożliwił przedsiębiorstwom jeszcze bliższy kontakt z klientami i docieranie do nich ze spersonalizowaną ofertą. Po prowadzonych z sukcesem e-sklepach z odzieżą, żywnością i AGD, także sieci drogeryjne zdecydowały się rozwinąć ten kanał sprzedaży. Zakupy artykułów kosmetycznych czy chemii domowej, kojarzone do tej pory jedynie z placówkami stacjonarnymi, coraz chętniej dokonywane są online. W 2015 roku swój sklep internetowy otworzyła jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce – Natura.

Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Polską Izbę Gospodarki Elektronicznej, najważniejszymi czynnikami skłaniającymi konsumentów do zakupów w internecie są: wygoda, całodobowa dostępność i atrakcyjne ceny. Decydując się na transakcję w sieci, konsumenci dokonują wyboru pomiędzy osobistą wizytą w sklepie a komfortem realizowania zamówienia w dowolnym miejscu i czasie. W przypadku rezygnacji z tradycyjnej formy, okazja do skorzystania z porady specjalisty obsługi klienta na miejscu zostaje zastąpiona przez automatyczne porównywarki cen produktów różnych e-sklepów, czy możliwość sugerowania się rekomendacjami i opiniami internautów przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Konsumenci internetowi chętnie korzystają z tego typu narzędzi, dzięki czemu są bardziej świadomi ofert rynkowych i mogą dobrać opcję najlepszą dla siebie.

W obliczu dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce dobry sklep internetowy musi zdecydowanie wyróżniać się na tle konkurencji. Przejrzystość informacji o firmie i punktach odbioru zamówień, jasno określone zasady płatności, wysyłek i warunków zwrotów, a także łatwa dostępność regulaminu, podnoszą wiarygodność sklepu i budują zaufanie konsumenta. Wyraźnie widać także rosnący trend dotyczący dostarczania przesyłek do punków odbioru w formie „Click&Collect”. We wszystkich tych czynnikach przewagę mają większe sieci drogeryjne, np. Natura, z blisko 300 placówkami stacjonarnymi w całym kraju i rozpoznawalną marką, która dzięki budowanemu przez ponad 20 lat działalności na polskim rynku wizerunkowi, zdobyła zaufanie konsumentów.

Klienci drogerii internetowych przywiązują dużą wagę do przejrzystości wyszukiwarki, która oferuje liczne filtry i możiwość sortowania. Dzięki temu mogą oni dużo szybciej znaleźć szukany produkt spośród szerokiej oferty sklepu. Ważne jest także odpowiednie zapakowanie przesyłek i staranność transportu. Nawet niewielkie uszkodzenie mechaniczne może spowodować, że przy okazji kolejnych zakupów klient nie będzie skłonny powrócić do danego sklepu. Opakowanie wpisuje się w wizerunek firmy i jest częścią całościowego doświadczenia zakupów.

Analizując trendy rynkowe mieliśmy świadomość coraz większego znaczenia internetowego kanału sprzedaży, dlatego w połowie 2015 roku zdecydowaliśmy się uruchomić drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl. Obecnie ponad 48% internautów w Polsce dokonuje zakupów internetowych, w kolejnych latach ta tendencja będzie rosnąć. Z każdym miesiącem obserwujemy coraz większe zainteresowanie e-drogerią, w dużym stopniu wśród ludzi młodych, którzy cenią sobie możliwość wykonania zakupów szybko, z dowolnego urządzenia – telefonu, tabletu, laptopa. Kanał internetowy w coraz większym stopniu będzie uzupełniał tradycyjny handel offline i wkrótce granica wiekowa osób robiących zakupy w internecie zacznie się zacierać

– mówi Grzegorz Maniecki, Wiceprezes Zarządu Natura sp. z o.o. ds. Commercial.

Przedsiębiorstwa muszą znajdować nowe sposoby dotarcia do konsumenta, aby skuteczniej o niego konkurować, budować więź i przywiązanie do marki, co może przełożyć się na zwiększenie konwersji sprzedaży. Firmy świadome trendów branży e-commerce, w tym drogerie internetowe, powinny przygotować odpowiednią strategię marketingową opartą na dogłębnym poznaniu potrzeb klientów. Duże znaczenie ma komunikacja za pośrednictwem kanałów w mediach społecznościowych czy specjalne programy lojalnościowe, jak uruchomiony niedawno Klub Natura. W ramach programu, klienci drogerii mogą korzystać z atrakcyjnych rabatów i ofert specjalnych zarówno  w drogeriach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym.

Sprzedaż wielokanałowa to szansa na zwiększenie sprzedaży i jednocześnie duże wyzwanie logistyczno-techniczne, aby umożliwić sprawny przepływ informacji między placówkami stacjonarnymi a sklepem internetowym i zapewnić synergię działania obu kanałów. Drogerie internetowe coraz lepiej rozumieją rynek e-commerce i oferują usługi dopasowane do nowoczesnych konsumentów. Reagowanie na nowe trendy i zmiany ich preferencji ma kluczowe znaczenie w tak szybko zmieniającym się otoczeniu.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Natura

Wygoda zakupów w drogerii internetowej Natura

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.