Wybrano najlepszy projekt na wieżę reklamową Galerii Korona Kielce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-04-13 | 16:01
Znamy już wyniki konkursu na największą wieżę reklamową w regionie świętokrzyskim. Ponad 50 zgłoszeń, 23 finalnie złożone prace i 40 osób zaangażowanych w tworzenie jednego elementu, będącego częścią miasta Kielce - tak można krótko podsumować konkurs ogłoszony przez Koronę Kielce.
Studenci Politechniki Świętokrzyskiej mieli 55 dni na zmierzenie się z kilkanaście razy większą od siebie budowlą! Stanęli przed wyzwaniem zaprojektowania ponad 20 metrowej wieży reklamowej. W styczniu tego roku został ogłoszony konkurs „Pylon reklamowy dla Galerii Korona Kielce”. Zgłoszenia prac przyjmowane były do 15 marca. 11 kwietnia odbyła się konferencja prasowa, której głównym tematem było uroczyste ogłoszenie wyników i nagrodzenie najlepszych.
Za innowacyjnym pomysłem włączenia studentów w tworzenie architektury Kielc stoi spółka Church Land Development i Politechnika Świętokrzyska. - Konkursy architektoniczne organizowane i współorganizowane przez Politechnikę Świętokrzyską są adresowane do wszystkich studentów uczelni, ale z oczywistych względów odbiorcami są głównie studenci kierunku architektury i urbanistyki na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska – mówi dr inż. Andrzej Żabokilicki, Kierownik Katedry Architektury i Urbanistyki. W przypadku konkursu na wieżę reklamową Galerii Korona Kielce, większość prac została złożona przez studentów właśnie uczących się na kierunku architektura i urbanistyka. - Ten kierunek studiów uruchomiony dużym wysiłkiem przez Uczelnię 3 lata temu cieszy się już znaczną popularnością i pewnym uznaniem. Warsztatowy charakter zajęć dydaktycznych sprzyja możliwości uczestniczenia studentów w koncepcyjnych konkursach architektonicznych już od 1 roku studiów – dodaje dr inż. Andrzej Żaboklicki.
Ogromne zainteresowanie konkursem
Biuro konkursowe odnotowało ponad 50 zgłoszeń do udziału ze wszystkich roczników kierunku architektura i urbanistyka. W ostateczności wpłynęło 23 prace. Młodzież przy tworzeniu takich projektów często pracuje w grupach dwuosobowych, liczba uczestników konkursu na pylon reklamowy wyniosła około 40 osób. Jest to bardzo dobry rezultat, gdyż w ubiegłym roku akademickim w konkursie architektonicznym brało udział 10 prac i 16 studentów. Po zgłoszeniach do konkursu na pylon reklamowy widać, że studenci Politechniki Świętokrzyskiej chcą podnosić swoje kwalifikacje właśnie poprzez udział w konkursach. - Stanowi to ważny element w warsztatowym systemie kształcenia, ale jest również elementem przygotowania do późniejszej pracy zawodowej w zakresie projektowania architektonicznego – tłumaczy dr inż. Andrzej Żaboklicki, przewodniczący komisji konkursowej. - Ogromnie się cieszę, że młodzież akademicka bez specjalnego namawiania i agitowania sama zgłasza się do udziału w postępowaniu konkursowym. Ja i władze uczelni jesteśmy otwarci na ciekawe propozycje konkursów architektonicznych, które możemy przygotować i przeprowadzić dla pożytku społecznego w ramach warsztatowego kształcenia przyszłych architektów i projektantów – dodaje dr inż. Andrzej Żaboklicki.
Laureaci
Czas na przedstawieni tych najważniejszych osób w konkursie – zwycięzców i wyróżnionych. Wszystkie złożone prace były na bardzo wysokim poziomie i przerosły oczekiwania organizatorów. Po posiedzeniu i naradach komisji konkursowej wyłoniono zwycięzców i wyróżniono kilku studentów. Laureaci pierwszego miejsca to studenci III roku kierunku architektura i urbanistyka: Paulina Libiszewska i Łukasz Wojciechowski otrzymali nagrodę w wysokości 1500 zł. Z kolei zdobywcą drugiego miejsca jest Paweł Starz, który otrzyma nagrodę w wysokości 750 zł. Trzecie miejsce na podium zajęli Kamil Cedzyński i Karol Skowerski, którzy również otrzymali nagrodę pieniężną w wysokości 750 zł. Wyróżniono także kilka prac, w różnych kategoriach. Za dobrą kompozycję plastyczną i kolorystykę wyróżnienie otrzymała Małgorzata Woś. Z kolei za formę trafnie nawiązującą do projektu budynku centrum handlowego uhonorowani zostali Mieczysław Barszcz i Tomasz Piątek. Komisja konkursowa podkreśliła też wysiłki Pawła Wojarskiego, za profesjonalne metodyczne podejście do prac projektowych oraz propozycje rozwiązań technicznych. Ostatnią osobą wyróżnioną za oryginalność formy i możliwości ekspozycji świetlnej została Martyna Kostrzewska. - Cieszymy się, że organizując ten konkurs stworzyliśmy młodzieży możliwość sprawdzenia swoich umiejętności. Tym bardziej zadowoleni jesteśmy z faktu, że studentów Politechniki Świętokrzyskiej nie trzeba było namawiać do udziału w konkursie na wieżę reklamową Galerii Korona Kielca. Młodzież uczelni jest chętna do realizowania swoich koncepcji, tym bardziej cieszymy się, ze mogliśmy się do tego przyczynić – mówi Michał Tur, manager ds. marketingu Galerii Korona Kielce.

Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o centrach handlowych w budowie
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Wybrano najlepszy projekt na wieżę reklamową Galerii Korona Kielce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.