Wybór Konsumenta 2014: Zdecydowanym faworytem wśród producentów tabletów pozostaje Samsung

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-12-12 | 10:00
Polacy wydają coraz więcej na prezenty i zorganizowanie Świąt Bożego Narodzenia dla siebie i najbliższych. Blisko 80% z nas sfinansuje świąteczne zakupy z oszczędności lub pożyczek. Święta to czas niezwykły, na którym nie chcemy oszczędzać, dlatego coraz częściej sięgamy po droższe prezenty i chętnie wybieramy elektronikę jak np. tablety, smartfony, laptopy.
Według szacunków PWC w tym roku ilość smartfonów wzrośnie do 27 mln sztuk, tabletów do 4 mln. Zapewne tegoroczne świąteczne prezenty przyczynią się do utrzymania tego tempa wzrostu sprzedaży. Wybierając wymarzony model smartfona czy tableta dla najbliższych warto zwrócić uwagę no to, co najważniejsze jest dla przyszłego użytkownika: design, możliwości, a może niezawodność? Na jakie cechy należy zwrócić uwagę, wskazują najnowsze wyniki badania Wybór Konsumenta.
Osoba w średnim wieku, dobrze wykształcona, z miasta powyżej 100 tys. mieszkańców o dochodach powyżej średniej krajowej – to charakterystyka użytkownika tabletu, według raportu Generation Mobile 2014. Co ciekawe, z tego samego raportu dowiadujemy się, że jest to urządzenie, które w odróżnieniu od smartfona nie nosimy zawsze ze sobą, a używamy go najczęściej w domu. – Jak wynika z badania Wybór Konsumenta, najważniejszym kryterium przy zakupie tabletu jest jego szybkość działania. Aż 92% konsumentów – użytkowników tabletów wskazało ten czynnik jako najwyższy – wyjaśnia Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta. Mimo, że w najnowszych urządzeniach pojawiają się coraz lepsze podzespoły, to zdarza się, że urządzenie potrafi w najgorszym możliwym momencie odmówić posłuszeństwa, a chyba nic tak bardzo nie denerwuje, jak powolne działanie naszego sprzętu.
Tablet zamiast mapy i przewodnika
Tablety, często ze względu na swoją mobilność, stają się naszymi towarzyszami w podróży. Wtedy bardzo przydatną cechą okazuje się długi żywot baterii i właśnie taką odpowiedź jako drugą wskazali respondenci Wyboru Konsumenta. Warto w tym momencie wspomnieć, że baterie w dzisiejszych samartfonach i tabletach nie mają nic wspólnego ze starymi modelami telefonów. Obecnych baterii tzw. litowo-jonowe nie powinniśmy doprowadzać do całkowitego rozładowania, a optymalny poziom ich naładowania to 50 – 80%.
Kolejne kryteria przy zakupie tabletu, które wskazali badani to: wszechstronność i ilość funkcji oraz pamięć i procesor. Nieco mniejszą uwagę przykładamy do jakości ekranu dotykowego. Najbardziej popularne obecnie wielkości ekranu na rynku to 10 oraz 7 cali.
– Preferencje zakupowe Polaków w kategorii tablety pokazują, że zamiast wyglądu, większą uwagę zwracamy na funkcjonalność urządzenia i jego wygodę użytkowania. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą testu w laboratorium sensorycznym wśród regularnych użytkowników produktów. Dzięki temu, mogliśmy zasięgnąć opinii prosto u źródła zaznajomionych z posiadanym sprzętem konsumentów – tłumaczy Karolina Dias.
Samsung najpopularniejszy
Zdecydowanym faworytem jeśli chodzi o producentów tabletów pozostaje firma Samsung. Koreańskiego producenta w badaniu Wybór Konsumenta wskazało 85% badanych. Na kolejnych miejscach uplasowały się firmy Sony oraz Acer z niespełna 80% głosów. Tuż za podium znalazło się chińskie Lenovo (74%).
Tablety najczęściej kupujemy w sklepie oraz przy przedłużeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym. W tym pierwszym przypadku na jego zakup najczęściej wydajemy około tysiąca złotych, wynika z raportu Generation Mobile 2014. Warto w tym miejscu wspomnieć, że niespełna rok temu Urząd Kontroli Ekonomicznej skontrolował rynek tabletów w Polsce i okazało się, że na 104 urządzenia, ponad połowa posiadała nieprawidłowości.
Tagi:
Oceń artykuł:

Wybór Konsumenta 2014: Zdecydowanym faworytem wśród producentów tabletów pozostaje Samsung

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.