Według wstępnych szacunków spółka w 2015 roku wypracowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 214,18 mln zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014. Firma odnotowała wartość EBITDA w wysokości 4,95 mln zł, wobec EBITDA na poziomie 5,69 mln zł w 2014 roku. Strata brutto wyniosła 3,94 mln zł, w porównaniu do wyniku na poziomie 3,176 mln zł osiągniętego w roku 2014.
Po III kwartałach 2015 roku Intersport Polska S.A. wypracowała dodatnie wyniki finansowe - zysk brutto w wysokości 0,69 mln zł, EBITDA na poziomie 6,91 mln zł. Pozytywny trend poprawy wyników został zniweczony przez brak aury zimowej i gorszą sprzedaż pod koniec roku. Tylko w grudniu 2015 roku spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody rok do roku, głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych, co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.
Ze względu na późne nadejście zimy, dopiero w styczniu 2016 r., odnotowano efekt „przesunięcia sprzedaży” produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.
Głównym powodem osiągnięcia słabszych wyników finansowych w 2015 roku było uzyskanie mniejszej marży na sprzedaży w ujęciu rok do roku o 1,8% tj. 1,49 mln zł. Na zmniejszenie marży wpływ miała słabsza sprzedaż towarów zimowych, zwłaszcza w grudniu 2015 roku oraz wyprzedaż sezonowych towarów, która jednocześnie obniżyła stan zapasów na dzień 31.12.2015r. o 15% rok do roku.
Tagi: