Tempo życia zmusza nas do oszczędności czasu i pieniędzy, dlatego popularność zakupów z wykorzystaniem Internetu rośnie systematycznie. Obrazują to dane Tesco – obecnie 14,8 mln Polaków ma dostęp do Ezakupów. Tym samym usługa Tesco niezmiennie plasuje się na pozycji lidera.
Oszczędność czasu, atrakcyjne ceny i wygoda robienia zakupów – to przyczyny sukcesu Tesco Ezakupy. Usługa, która właśnie obchodzi swoje trzecie urodziny popularność zawdzięcza nie tylko innowacyjnemu podejściu do technologii, lecz także spojrzeniu na potrzeby klienta. W stosunku do 2012 roku liczba sklepów obsługujących Ezakupy wzrosła dwukrotnie – z 14 do 27. Oznacza to, że użytkownicy doceniają ciągły rozwój usługi i aktywnie z niej korzystają. Osiągnięcie takiego poziomu nie byłoby jednak możliwe bez zaangażowania w infrastrukturę. W 2012 roku Tesco posiadało 86 samochodów dostarczających zamówienia internetowe – dziś jest ich już 236, co daje niemal trzykrotny wzrost.
Średni czas składania zamówienia za pomocą Ezakupów wynosi około 10 minut. Nie dziwi więc fakt, że coraz częściej rezygnujemy z tradycyjnych zakupów trwających około godziny na rzecz szybszej i wygodniejszej alternatywy. Na decyzje zakupowe niektórych grup konsumentów znacząco wpływa komfort – aż 49% użytkowników Ezakupów to rodziny z dziećmi.
Największą popularnością cieszą się produkty ciężkie takie jak woda czy mleko. Systematycznie rośnie ilość zamawianych mięs, ryb i pieczywa. Świeżość artykułów jest zapewniana przez samochody dostawcze wyposażone w specjalne chłodnie i mroźnie, co oznacza, że dostaniemy na próg domu zarówno zimny jogurt, jak i lody o właściwej temperaturze -18 st. C.
-
Wartość przeciętnego zamówienia w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym - mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. -
Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy przyzwyczaili się do naszego rozwiązania i coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie – dodaje.
Klienci Ezakupów najczęściej korzystają z usługi w styczniu, marcu i kwietniu.
8,9% zamówień jest składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, 91,9% zaś przez komputery stacjonarne i laptopy. Wartość przeciętnego zamówienia składanego tą drogą jest nieco większa niż zamówień z aplikacji mobilnej i mobilnej wersji strony. Smartfony i tablety w większym stopniu służą do wprowadzania zmian w koszyku niż do jego kompletowania.
Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci biznesowi. –
Obserwujemy stały napływ kolejnych instytucji i firm, które korzystają z wygody jaką dają Ezakupy – mówi Nowak. –
Odroczona płatność, niski koszt dostawy, atrakcyjne ceny i coraz szerszy asortyment przekonują firmy do składania zamówień przez Internet – dodaje.
Jednak nie wszystkie zakupy internetowe są dostarczane do domów klientów. Część z nich decyduje się na odbiór w punkcie Click & Collect, np. wracając z pracy do domu. -
To rozwiązanie ułatwia klientom dostosowanie sposobu robienia zakupów do swojego trybu życia - mówi menadżer sprzedaży internetowej Tesco Polska.
Usługa Ezakupów Tesco działa od 2012. Klienci wybierają ją ponieważ – jak deklaruje 81% użytkowników – jest to dużo wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas.
Tagi: