W wakacje wzrosła sprzedaż mebli w Abra SA

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-09-14 | 15:23
Okres wakacyjny był dla sieci meblowej Abra pomyślny. W okresie czerwiec – sierpień 2010 sprzedaż i liczba klientów w jej sklepach meblowych systematycznie rosła. Sierpień przyniósł spółce blisko 4-procentowy wzrost sprzedaży, licząc rok do roku. Od początku 2010 roku Abra uzyskała 150 mln zł przychodu.
Wynik jest istotny, ponieważ jest to pierwszy miesiąc tego roku, w którym sprzedaż była wyższa w porównaniu do roku ubiegłego. Nastroje w branży wydają się być lepsze. W sieci sklepów Abra przychody w ostatnim kwartale były o 147 proc. wyższe od poprzedniego. Okres wakacyjny stanowi średnio niemal 30 proc. całorocznej sprzedaży sklepów meblowych, dlatego właśnie w tym czasie trwa szczyt sezonowych wyprzedaży i promocji w sklepach. Podobnie Abra wprowadziła obniżki na swoje produkty oraz prowadziła intensywną kampanię marketingową. Wszystkie te działania przełożyły się na uzyskanie lepszych wyników w całej sieci.
- Pierwsze tygodnie września, które często są dobrym probierzem dla całego roku, pokazują pozytywny trend i wzrost sprzedaży. Być może będzie to od dawna oczekiwany przełom dla całej branży. Szczególnie, że zmiana trendu zbiegła się z ogłoszeniem korzystniejszej prognozy gospodarczej dla Polski i całej Unii Europejskiej – mówi Piotr Krzanowski, Prezes Zarządu Abra S.A.
Lepsze perspektywy dla rynku wyposażenia wnętrz ogłosiła również firma badawcza PMR Publications. Na zmianę sytuacji wpływa przede wszystkim poprawa nastrojów konsumenckich i ożywienie na rynku budowlanym.
W zakończonym właśnie roku obrotowym, który trwa w Abrze od września do sierpnia, spółka uzyskała 246 mln zł przychodów, co stanowi 90 proc. ubiegłorocznej sprzedaży. Zdaniem zarządu Abry oczekiwany wzrost sprzedaży mebli w kolejnych miesiącach ustabilizuje się na poziomie kilku procent, ze względu na dodatkowe obawy konsumentów przed podwyżkami cen mebli, w tym zwiększonym Vat.
Spółka już teraz przygotowuje się na lepszą koniunkturę, otwiera kolejne sklepy i tworzy własną sieć franczyzową. Obecnie posiada ponad 5 proc. rynku i dalej zamierza zwiększać swój udział. Do 2014 roku chce zarządzać siecią 150 sklepów w całej Polsce.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

W wakacje wzrosła sprzedaż mebli w Abra SA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.