Rośnie liczba franczyzobiorców z Ukrainy w sieci Żabka

2024-08-28 | 08:00

24 sierpnia obchodzono Dzień Niepodległości Ukrainy. Świętowali go również nasi sąsiedzi, którzy na co dzień mieszkają w Polsce, uczą się i pracują. Coraz więcej z nich decyduje się na założenie własnego biznesu w naszym kraju, również w ramach franczyzy. Już blisko 500 przedsiębiorców prowadzi sklepy Żabka, z czego w większości są to panie. Zainteresowanie współpracą z siecią stale rośnie, co odzwierciedla nie tylko chęć rozwoju biznesowego, ale także zaufanie, jakim sieć Żabka cieszy się wśród obcokrajowców.


 

Ukraińcy mieszkający w Polsce stanowią silną grupę ludzi o różnych umiejętnościach, doświadczeniu i aspiracjach zawodowych. Wielu z nich, dla których specyfika polskiego rynku może być nowością, sygnalizuje, że sprawdzony model franczyzowy Żabki i kompleksowe wsparcie ze strony sieci franczyzowej są nieocenione i stanowią istotny element decyzji o wyborze tej formy działalności. 

–  Oceniamy, że liczba ukraińskich franczyzobiorców w Żabce może nadal rosnąć, a sieć jest gotowa na przyjęcie kolejnych ambitnych i przedsiębiorczych osób, oferując im wsparcie i narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu na polskim rynku. Żabka z dumą wspiera przedsiębiorców z różnych zakątków świata, tworząc przestrzeń do realizacji marzeń i aspiracji zawodowych – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych, Żabka Polska.

Sieć zapewnia potrzebne w prowadzeniu własnego biznesu szkolenia, w pełni umeblowany i zatowarowany sklep, dokładnie przeanalizowany pod kątem lokalizacji, a także zaplecze marketingowe i operacyjne. Współpracę z siecią mogą rozpocząć osoby, które nie muszą posiadać wcześniejszego doświadczenia w handlu detalicznym. Dzięki współpracy z Żabką ponad 86% franczyzobiorców osiągnęło w bieżącym roku co najmniej 27 000 zł przychodu miesięcznie. 

Przedsiębiorcy – obcokrajowcy ze wsparciem dużej sieci

Przystępujący do sieci przedsiębiorcy od początku mogą korzystać z merytorycznego, serwisowego i technologicznego wsparcia. Sieć Żabka dostarcza innowacyjne rozwiązania, takie jak program Optiplan oraz aplikacja Cyberstore, która umożliwia zdalne zarządzanie sklepem za pomocą smartfona, w tym składanie zamówień, generowanie raportów oraz weryfikację terminów dostaw. Franczyzobiorcy otrzymują również obszerny pakiet szkoleniowy, który przygotowuje ich do prowadzenia sklepu, a także mogą uczestniczyć w 6-miesięcznym programie wprowadzającym, dostosowanym do indywidualnych potrzeb.

– Naszym celem zawsze jest wspólny sukces i długoterminowa współpraca z franczyzobiorcami. Dlatego mocno stawiamy na podnoszenie kompetencji poprzez szkolenia franczyzobiorców i ich zespołów, a także pomagamy im w rozwoju biznesu, dając wygodne narzędzia pomagające w efektywnym zarządzaniu sklepami – podkreśla Przemysław Kijewski.

Co ważne, sieć oferuje franczyzobiorcom Polisę na Biznes, czyli unikatowe na rynku ubezpieczenie zbiorowe, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i  zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy.

– Gdy przystępowałam do franczyzy Żabki, czułam niepewność, czy sobie poradzę. Okazało się, że niepotrzebnie. Żabka zapewniła mi wszelką wiedzę oraz narzędzia do prowadzenia sklepu, a trenerzy i partnerzy sprzedaży wyjaśnili wątpliwości. Uważam, że kontakt na linii franczyzobiorca – sieć jest sprawny i efektywny – mówi Natalia Horodovenko, franczyzobiorczyni sklepu Żabka i Ambasadorka Franczyzy. 

Żabka dla obcokrajowców

Żabka Polska aktywnie wspiera swoich franczyzobiorców-obcokrajowców, oferując szereg inicjatyw, które ułatwiają im rozwój i integrację na polskim rynku. Na bezpłatnym portalu studiumprzedsiebiorczosci.pl przyszli franczyzobiorcy z zagranicy znajdą cykl lekcji „Kumam Polski”, poszerzający ich kompetencje językowe i zawodowe, obejmujący m.in. zagadnienia ekonomiczne, prawne, księgowe, innowacji czy HR. Franczyzobiorcy z zagranicy regularnie uczestniczą też w targach i prowadzą rozmowy biznesowe, co umożliwia im nawiązanie cennych kontaktów i zdobycie wiedzy na temat prowadzenia biznesu w Polsce. 

Dodatkowo, wielu z nich pełni rolę Ambasadorów Żabki, reprezentując sieć i dzieląc się swoimi doświadczeniami z innymi potencjalnymi franczyzobiorcami. Ponadto Żabka jest partnerem spotkań dla cudzoziemców „Biznes w Mieście” – organizowanych przez Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą w partnerstwie z Diia.pl, Business Warsaw oraz Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów w biznesowym środowisku społeczności ukraińskiej w Warszawie. Dzięki tym inicjatywom franczyzobiorcy-obcokrajowcy mogą liczyć na kompleksowe wsparcie i pełną integrację w polskim środowisku przedsiębiorczym.

Jakie są wymagania dla osób z zagranicy?

Wszyscy kandydaci na franczyzobiorców sklepów Żabka, którzy przebywają w Polsce krócej niż 2 lata i nie posiadają obywatelstwa polskiego, powinni przedstawić dwóch poręczycieli będących obywatelami Polski. Alternatywnie, istnieje możliwość przedstawienia jednego poręczyciela wraz z wniesieniem kaucji w wysokości 25 tys. zł. Osoby, które przebywają w Polsce od co najmniej 2 lat, muszą przedstawić weksel z jednym poręczycielem będącym obywatelem Polski lub sam weksel oraz kaucję w wysokości 20 tys. zł. W takim przypadku wymagane jest również okazanie dokumentów potwierdzających legalny pobyt na terenie Polski przez ostatnie 24 miesiące, takich jak paszport z wizą lub Karta Pobytu. Dodatkowo, kandydaci spoza UE, którzy nie posiadają polskiego obywatelstwa, powinni dostarczyć dokumenty takie jak zezwolenie na pobyt stały czy zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE.

Niezależnie od kraju pochodzenia, wszystkich kandydatów obowiązuje ten sam wkład własny na start, wynoszący około 5 tys. zł, rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz pozytywny wynik testu rekrutacyjnego. Obcokrajowcy dodatkowo na teście muszą osiągnąć co najmniej poziom B2 znajomości języka polskiego.

Tagi: Żabka
Oceń artykuł:

Fot: Żabka Źródło: Żabka

Zobacz także

Rośnie liczba franczyzobiorców z Ukrainy w sieci Żabka

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.