Vobis z najlepszą jakością obsługi

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-03-30 | 09:00
Puls Biznesu opublikował właśnie wyniki rankingu jakości obsługi klienta na polskim rynku. Kompleksowe badanie przeprowadziła renomowana szwedzka firma Daymaker, m.in. za pomocą bezpośredniej metody zwanej „tajemniczym klientem”. Pod lupę zostało wziętych aż 125 sieci detalicznych z 18 branż.
Najwyższy wynik w całym rankingu, bez względu na branżę, uzyskała sieć Vobis. Wynosi on 93% i oznacza poziom satysfakcji klienta z obsługi, według rozbudowanych kryteriów oceny, stosowanych przez Daymaker. W kategorii RTV/AGD wynik Vobisu jest o ponad połowę wyższy od średniej dla całej tej branży.
- Od dawna stawiamy jakość obsługi klienta na szczycie listy priorytetów Vobisu.  Służą temu nasze wysokie standardy sprzedaży, wg których kształtujemy całą złożoną politykę firmy – komentuje Mariusz Kowalczyk, Dyrektor Operacyjny Vobis Digital.
Sklepy z elektroniką użytkową (IT/RTV/AGD) i multimediami znalazły się na siódmym miejscu ogólnego branżowego rankingu, z wynikiem 59 procent. Najlepiej wypadły salony jubilerskie i operatorzy telefonii komórkowej, a najgorzej handel budowlany i apteki.
Całość badań tak podsumowała Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera: - Nadal ponad połowa klientów nie jest witana w sklepie. Jeszcze rzadziej sprzedawca nawiązuje z nimi aktywny kontakt. Tymczasem w handlu pierwsze 30 sekund jest święte. Klient, którym sprzedawca się interesuje, zostaje w sklepie dłużej i przede wszystkim, kupuje więcej.
 
Jakość obsługi klienta ma kluczowe znaczenie dla pozycji rynkowej firmy, świadczą o tym badania przeprowadzone wcześniej przez Daymakera na rozwiniętym skandynawskim rynku: wynika z nich, że sklepy z najlepszą obsługą sprzedają 40 proc. więcej od tych najgorszych.
Szczegółowe wyniki rankingu zostaną zaprezentowane 5 kwietnia b.r. podczas konferencji w warszawskim hotelu Radisson.
Zobacz sklepy Vobis o centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Vobis z najlepszą jakością obsługi

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.