Zwycięzcy VM Student Awards zostali ogłoszeni podczas Retail Design Expo 2016, które odbyło się w dniach 9-10 marca. Sponsorem konkursu dla młodych specjalistów z zakresu visual merchandisingu była firma Harlequin.
VM Student Awards zostały przyznane po raz pierwszy i mają za zadanie wspierać młode talenty oraz doceniać wyróżniających się w dziedzinie visual merchandisingu studentów.
Uczniowie z 3 szkół mieli przygotować projekty dla marek Liberty, Oasis i Browns. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektować mobilny pop-up store, zawierający fragment kolekcji danej marki, w miejscu wybranym przez jej przedstawiciela. Przygotowany projekt miał stanowić niejako wizytówkę danej sieci, uwzględniającą jej najważniejsze cechy i wartości.
Konkurencję polegającą na przygotowaniu sklepu dla marki Oasis wygrała Dana Shestopalova z Chelsea College of Art and Design, która zaprojektowała pop-up, który mógłby podróżować po całym świecie.
Farida Alaulaqui z Regent’s University wygrała w kategorii projektu dla marki Browns, a Gabriela Gerardi z tej samej uczelni przygotowała najlepszy pop-up dla Very Wang.
Nagrodę od marki Liberty zdobyła Kelly Wong z London College of Fashion.
Zwycięzcy poszczególnych konkurencji otrzymali możliwość odbycia płatnych staży w poszczególnych firmach.
O Retail Design Expo:
Retail Design Expo to wydarzenie, którego organizatorem jest Legend Exhibitions. Łącząc dziedziny takie jak projektowanie przestrzeni retail, visual merchandising, budowanie marki i doświadczenia zakupowe, wydarzenie odzwierciedla to, jak branża retail odpowiada na rosnące wymagania klientów. Targi uzupełniają liczne wydarzenia towarzyszące, w tym m.in. konkursy dla studentów, warsztaty, panele dyskusyjne i prelekcje.
Wśród patronów medialnych wydarzenia był m.in. magazyn Shopping Mall Expert.
Tagi: