Udany rok Polkomtel S.A. – wyniki za 2010

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-04-11 | 10:14
Najwyższe szacowane przychody, najwyższa rentowność, największa na rynku baza klientów kontraktowych oraz rekordowy cash flow – w 2010 roku Polkomtel S.A. odnotował bardzo korzystne wyniki finansowe.
Najwyższe przychody
W 2010 r. Polkomtel S.A. osiągnął przychody w wysokości 7 673 mln PLN. Według ujednoliconej metodologii jest to  najwyższy (30,9%) udział w rynku przychodów operatorów telefonii mobilnej w Polsce. Do lekkiego spadku (-1,3%) wartości przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym przyczyniła się polityka regulacyjna. Dokonane w 2009 roku cięcia stawek MTR skutkowały nie tylko w roku 2009, ale również w pierwszej połowie roku 2010. Należy też podkreślić, że przychody detaliczne Polkomtel S.A. mimo ostrej konkurencji na rynku utrzymywały się w 2010 roku na poziomie porównywalnym do roku poprzedniego.
Najwyższa EBITDA
Już drugi rok z rzędu Polkomtel S.A. jest najbardziej rentownym operatorem. EBITDA w 2010 roku wyniosła 2 833 mln PLN i była najwyższa spośród osiągniętych przez operatorów telefonii mobilnej. W stosunku do 2009 roku EBITDA wzrosła o 6 %. Jej wartość procentowa osiągnęła w ubiegłym roku poziom 36,9 %, co oznacza poprawę w stosunku do 2009 roku.
Zysk netto za 2010 rok wyniósł 1 109 mln PLN i był wyższy w stosunku do 2009 roku o 13,2%.
Rekordowy cash flow
W minionym roku odnotowano rekordowo wysoki cash flow – wyniósł on blisko 1,8 mld PLN, co oznacza wzrost o blisko 60% w stosunku do 2009 roku.
Najwięcej klientów kontraktowych
W 2010 roku Polkomtel S.A. był nadal zdecydowanym liderem w najbardziej wartościowym segmencie rynku, czyli segmencie klientów kontraktowych. Ich baza na koniec roku wynosiła 7 460 tys. i była wyższa o 7% niż w Orange oraz o 10% większa niż w Erze. Udział Polkomtel S.A. w rynku klientów kontraktowych wynosi 31,8% i jest najwyższy na rynku. Udział klientów kontraktowych w całości bazy wciąż rośnie i obecnie wynosi 53%.
Baza użytkowników korzystających z ofert pre-paid liczyła na koniec 2010 roku 6 596 tys. i była mniejsza w stosunku do 2009 roku o 3%. Zmniejszenie się bazy pre-paid jest efektem racjonalizacji bazy, czyli odłączania klientów nieaktywnych, a także przechodzenia najbardziej wartościowych użytkowników pre-paid do segmentu klientów kontraktowych.
Na koniec 2010 roku z usług sieci Plus korzystało 14 056 tys. klientów. 
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2011-04-09 do 2011-04-16

Zobacz także

Udany rok Polkomtel S.A. – wyniki za 2010

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.