Rok 2014 był dla bielskiego Gemini czasem intensywnej pracy oraz dużych zmian – centrum obchodziło również 5-lecie swojej działalności. W kwietniu ub. r. zakończyła się rozbudowa obiektu, dzięki której powierzchnia centrum zwiększyła się do 40 tys. mkw. GLA., na których swoje miejsce znalazło 120 lokali handlowo-usługowych.
-
Decyzję o rozbudowie podjęliśmy na podstawie badań i analiz, które wykazały, że nasi klienci najczęściej odwiedzają nas całymi rodzinami wraz z dziećmi. Zdecydowaliśmy się więc powiększyć powierzchnię naszego obiektu, a zyskaną w ten sposób powierzchnię przeznaczyć na poszerzenie oferty handlowej tak, by odpowiadała ona kompleksowo na potrzeby wszystkich członków rodziny. Wraz z nią zmieniliśmy również strategię marketingową, tak, by skutecznie komunikować zmiany które zaszły w centrum jak najszerszemu gronu klientów – wyjaśnia Krzysztof Brączek, dyrektor Centrum Handlowo-Rozrywkowego Gemini Park Bielsko-Biała. –
Oprócz tego, uruchomiliśmy szereg udogodnień dedykowanych rodzicom i ich dzieciom, takich jak pokoje maluszka, specjalne toalety przystosowane do potrzeb najmłodszych, jak i miejsca zabaw i rozrywki dla dzieci w różnych grupach wiekowych – dodaje K. Brączek.
Po przeprowadzonych zmianach Gemini Park w Bielsku-Białej jest pierwszym obiektem handlowym w regionie, w pełni dostosowanym do potrzeb całych rodzin z dziećmi. W związku z rozbudową i nowymi możliwościami obiektu, pojawiło się w nim kilkudziesięciu nowych najemców, a wielu z nich otworzyło swoje salony po raz pierwszy w tym regionie lub nawet w Polsce (jak miało to miejsce w przypadku salonu firmowego marki Elbrus). Oprócz tego, w mijającym roku ofertę bielskiego Gemini poszerzyły takie marki jak m.in. salony odzieżowe grupy Inditex – Bershka oraz Stradivarius, sklepy odzieżowe Bata oraz Kazar, drogeria Hebe, cukiernie Grycan oraz Sowa, księgarnia Empik, salon wnętrzarski Home&you, oraz marki odzieżowe takie jak Monnari, Pako Lorente, Italian Fashion, J. Fryderyk, Pierre Cardin, Depare, sklep z artykułami dziecięcymi Smyk, a także dyskonty Pepco oraz Textil Market. Z potencjału rozbudowy skorzystały też sieci handlowe, które powiększyły powierzchnie swoich salonów, znalazły się wśród nich brandy z grupy LPP (m.in. Reserved – do ponad 2 tys. mkw.), Martes Sport, Rossmann czy CCC. Segment usługowy w obiekcie wzmocniły m.in. pierwsze w Bielsku-Białej studio pielęgnacji paznokci Beauty Concept by OPI, oddział Banku Millenium oraz Poczty Polskiej, a także sala zabaw Rajska Wyspa.
Wprowadzone zmiany szybko zdobyły popularność wśród klientów, co znalazło odzwierciedlenie w rekordowo wysokich wynikach odwiedzalności w obiekcie. 1 czerwca licznik pokazał ponad 22 tys. odwiedzin jednego dnia, z kolei rekordowymi miesiącami okazały się być lipiec, sierpień i grudzień w trakcie którego zakupy w bielskim Gemini Park zrobiło ponad 400 tysięcy klientów!
–
Już w miesiąc po zakończeniu rozbudowy zauważyliśmy bardzo wyraźny wzrost odwiedzalności - ok. 75 proc. w porównaniu do roku 2013. Co ważne, to fakt że te wskaźniki wciąż rosną, do czego przyczynia się m.in. stale poszerzana oferta handlowa naszego centrum, ale także unikatowa na skalę regionu bogata oferta rozrywkowo-rekreacyjna, umożliwiająca wspólne, rodzinne spędzanie czasu. Składa się na nią również szereg eventów o charakterze sportowym, edukacyjnym czy artystycznym – uzupełnia Krzysztof Brączek.
Po rozbudowie obiektu do dyspozycji zarządcy pozostał duży teren zielony, rozciągający się między budynkiem centrum a rzeką Białą. Aby poszerzyć spectrum oferowanych usług i wyróżnić się spośród lokalnej konkurencji, w bielskim Gemini zagospodarowano go pod unikatową ofertę rekreacyjno-rozrywkową. Wiosną i latem ubiegłego roku zorganizowana była tam ogólnodostępna plaża, bezpieczny i nowoczesny plac zabaw typu „małpi gaj”, jak również boisko do siatkówki plażowej, na którym przez cały sezon odbywały się mecze i rozgrywki „Gemini Cup”. Na świeżym powietrzu prowadzone były również zajęcia taneczne oraz zumba – dla wszystkich grup wiekowych.
–
Uruchomienie strefy rekreacyjnej zdecydowanie wpłynęło na zwiększone zainteresowanie klientów naszym obiektem, co sprawiło, że w lipcu osiągnęliśmy rekordowy wynik odwiedzalności. To ważne, bo tego typu atrakcje przy centrum handlowym zaproponowaliśmy jako pierwsi w regionie – komentuje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała. –
Ten teren zagospodarowaliśmy również zimą – plac zabaw jest całoroczny, a oprócz tego zdecydowaliśmy się tam postawić pokryty igielitem tor tubingowy. Jesteśmy również jedynym miejscem w okolicy, gdzie teren zielony jest sztucznie naśnieżany. Prowadzimy także na świeżym powietrzu szereg zajęć sportowych (m.in. warsztaty z instruktorem narciarskim) oraz edukacyjnych, w tym kursy pierwszej pomocy. Uważamy, że warto wychodzić z tego typu atrakcjami „przed szereg”, bo właśnie w tej dziedzinie mamy realną możliwość w sposób istotny odróżnić się od konkurencji, a co za tym idzie – długofalowo „przywiązać” klientów do naszego obiektu i naszej marki – dodaje A. Dworak.
W najbliższym czasie zarządca obiektu planuje przede wszystkim działania komercjalizacyjne, zmierzające do wynajmu ostatnich wolnych lokali w obiekcie i uzupełnienie tenant mix o ofertę, której jeszcze brakuje na lokalnym rynku.
–
Jesteśmy przekonani, że wybrana przez nas droga jest słuszna i w dalszym ciągu chcemy pozycjonować się wśród konkurencji jako obiekt przyjazny, rodzinny, nie tylko z bogatą ofertą handlową, ale i rekreacyjną. Wierzymy, że nasza ciężka praca przyczyni się do utrzymania wiodącej pozycji na rynku handlowym w regionie, ale i do jeszcze większego zainteresowania klientów naszą ofertą. Stawiamy na oryginalność i nieszablonowość, tak, by klienci wiedzieli, że nasz obiekt to nie tylko miejsce zakupów, ale i ciekawej, rodzinnej rozrywki, i że będzie to miejsce, do którego z chęcią będą wracali – podsumowuje Anna Dworak.