Udany rok 2015 dla TXM nie uratował wyniku Grupy Redan

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-18 | 17:00
Grupa Kapitałowa Redan opublikowała raport finansowy za 2015 r., zgodnie z którym skonsolidowane obroty wzrosły r./r. o 11,2% do 560,4 mln zł.
Grupa wypracowała w tym okresie 8,1 mln zł zysku na sprzedaży, czyli o 40% mniej niż rok wcześniej. Bezpośrednim powodem było pogorszenie wyniku w części modowej Top Secret. Segment dyskontowy TXM rozwija się prawidłowo, a bardzo dobre wyniki osiągnięte w ostatnim kwartale ubiegłego roku potwierdzają duży potencjał dalszego rozwoju i wysokie prawdopodobieństwo wzrostu zysków w kolejnych okresach.
Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TXM textilmarket w minionym roku uzyskała 560,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się licząc r./r. o 14,3% do 226,4 mln zł. W efekcie uzyskano 8,1 mln zł zysku na sprzedaży, czyli o 40% mniej niż w 2014 r. W minionym roku Grupa dokonała odpisu w wysokości 5,7 mln zł, aktualizującego należności od największego partnera działającego w ramach segmentu modowego na rynku rosyjskim. To spowodowało, że wynik operacyjny EBIT wyniósł tylko 2,7 mln zł, o 78% mniej niż rok wcześniej.
W przypadku segmentu modowego obroty w 2015 r. wzrosły r./r. o 7,7% do 245,7 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 42,7%, co oznacza wzrost o 0,1 p.p. względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się natomiast r./r. o 13,2%. Na poziomie wyniku na sprzedaży segment modowy zanotował 12,2 mln zł straty, względem 6,4 mln zł na minusie w poprzednim roku. W konsekwencji dokonanego odpisu aktualizującego wartość należności od kontrahenta rosyjskiego wynik operacyjny (EBIT) pogłębił się do -17,7 mln zł, w porównaniu do -7,2 mln zł rok wcześniej.
W segmencie dyskontowym TXM textilmarket w 2015 r. przychody zwiększyły się r./r. o 14,1% do 314,8 mln zł. W tym okresie marża handlowa wzrosła r./r. o 13,2% do 129,6 mln zł. Jednocześnie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 16,6%. Zysk na sprzedaży wyniósł 21,7 mln zł i był na bardzo zbliżonym poziomie do uzyskanego w poprzednim roku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-06-04 do 2016-06-05

Udany rok 2015 dla TXM nie uratował wyniku Grupy Redan

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.