Udany drugi kwartał Grupy Redan

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-09-01 | 13:00
O 11,6% do 285,5 mln zł wzrosły w I półroczu 2016 r. w ujęciu r./r. skonsolidowane obroty Grupy Redan. Grupa osiągnęła o blisko 4 mln zł lepszy wynik całkowity niż rok wcześniej. Po słabszym pierwszym kwartale, w drugim uzyskano znaczącą poprawę.
W tym okresie sieć dyskontowa TXM osiągnęła marżę brutto na poziomie aż 43,4%. Z kolei część modowa Top Secret lepiej dopasowała kolekcję letnią do oczekiwań klientów oraz ograniczyła poziom ponoszonych kosztów.
– W pierwszym półroczu br. zanotowaliśmy poprawę wyników w obu zarządzanych segmentach. Zarówno w przypadku segmentu dyskontowego oraz modowego ten okres charakteryzował się słabszym pierwszym kwartałem oraz poprawą efektywności działania w drugim kwartale roku. Sieć dyskontowa TXM rozwija się bardzo dobrze i utrzymuje duży potencjał do dalszego wzrostu zysków. Sieć modowa Top Secret koncentruje się na optymalizacji oferty, co powoli zaczyna przynosić pozytywne efekty – stwierdził Bogusz Kruszyński, prezes spółki Redan.
Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TXM w I półroczu br. uzyskała 285,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 11,6% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku osiągnięto marżę handlową na poziomie 120,2 mln zł, czyli o 13,2% wyższą niż rok wcześniej. Jednocześnie w tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się licząc r./r. o 12,8% do 121 mln zł. W efekcie Grupa poniosła 0,8 mln zł straty na sprzedaży, względem 1,1 mln zł na minusie w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Dodatkowo pozytywny wpływ na wyniki Grupy miała poprawa salda operacji finansowych, głównie dzięki obniżeniu kosztów odsetkowych oraz pozytywnych efektów zarządzania pozycją walutową.
W efekcie w I półroczu br. Grupa Redan poniosła 2,5 mln zł skonsolidowanej straty netto, względem 5,4 mln zł na minusie w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z kolei suma całkowitych dochodów wyniosła -2,9 mln zł co oznacza poprawę o blisko 4 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
W segmencie dyskontowym TXM w I półroczu 2016 r. przychody zwiększyły się r./r. o 19,3% do 167,9 mln zł. W tym okresie marża handlowa wzrosła r./r. o 24,1% do 71,1 mln zł. Jednocześnie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 27,6%. TXM w pierwszych sześciu miesiącach br. wypracował 5,4 mln zł zysku przed opodatkowaniem, czyli o 5% więcej niż rok wcześniej.
– Wynik ten jest konsekwencją dobrego drugiego kwartału, w którym wynik przed opodatkowaniem wzrósł o 26% w ujęciu r./r., przy słabszym pierwszym kwartale. Marża brutto w okresie od kwietnia do czerwca była na bardzo wysokim poziomie 43,4%. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z tego, że w skali drugiego kwartału poziom realizowanej marży wolumenowej był wyższy o ok. 1,4 mln zł niż przyrost kosztów. To efekt m.in. zwiększenia obrotów w przeliczeniu na powierzchnię handlową oraz efektywnej polityki zakupowej i cenowej – powiedział Lech Przemieniecki, prezes Zarządu spółki TXM.
Prezes TXM podkreślił, że utrzymujący się wysoki poziom kosztów jest związany z przyjętą w TXM strategią ekspansji, czyli rozwojem nowych kanałów dystrybucji, w tym e-commerce i sieci zagranicznej oraz rozwojem działalności w naszym kraju. – Wzrost kosztów związany był także ze stworzeniem nowego formatu sklepu, otwarciem placówek w dużych miastach w Polsce oraz zwiększonymi wydatkami na budowę tożsamości marki. Te wszystkie działania będą z pewnością procentować w kolejnych okresach, wpływając na dalsze wzrosty zysków - dodał Lech Przemieniecki.
W przypadku segmentu modowego obroty w I półroczu 2016 r. wzrosły r./r. o 2,2% do 117,6 mln zł. Marża handlowa w tym okresie wyniosła 49,1 mln zł i była o 0,4% wyższa względem tego samego okresu poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się r./r. o 0,5%. Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem segment modowy zanotował 5,1 mln zł straty, co było wynikiem o 2,4 mln zł lepszym niż rok wcześniej.
– W wynikach pierwszego półrocza wyraźnie widać podział na słaby pierwszy kwartał, który był poniżej oczekiwań oraz lepszy drugi kwartał. W pierwszych miesiącach roku operowaliśmy na niskiej marży, wyprzedając nadwyżki kolekcji jesienno-zimowej. Struktura kolekcji wiosenno-letniej była już znacznie lepiej dopasowana do potrzeb klientów oraz pogody. To w drugim kwartale pozwoliło nam podwyższyć marżę, choć nadal nie osiągnęła ona w pełni oczekiwanego poziomu. – stwierdził Grzegorz Lipnicki, prezes spółki Top Secret.
W segmencie modowym na poprawę wyniku pozytywny wpływ miało także lepsze zarządzanie kosztami. – Obniżyliśmy średni koszt utrzymania sklepów własnych o ok. 9%, co było m.in. konsekwencją zamknięcia nierentownych lokalizacji. Zmiany do zasad naliczania prowizji franczyzowych nie przyniosły oszczędności wprost, ale pozwoliły na wygenerowanie dodatkowych przychodów ze sprzedaży usług reklamowych. Zoptymalizowaliśmy także koszty marketingu eliminując działania nieprzynoszące oczekiwanych efektów – dodał Bogusz Kruszyński.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-10-07 do 2016-10-09

Udany drugi kwartał Grupy Redan

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.