Pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku Galeria Malta w Poznaniu zakończyła wzrostem obrotów i odwiedzalności w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Pod koniec czerwca w galerii zakończyła się także pierwsza edycja konkursu Malta Quality Awards realizowanego w ramach programu B2B Malta Quality. Za czynny udział w programie najemcy galerii mogli zdobyć nagrody dla swoich pracowników.
Galeria Malta, pomimo dużej konkurencji na poznańskim rynku centrów handlowych, niezmiennie osiąga wzrosty we wszystkich obszarach swojej działalności. Także pierwsze półrocze 2016 roku zakończyło się sukcesem sprzedażowym i dobrym wynikiem footfall. W okresie od stycznia do czerwca br. Galeria Malta odnotowała 2-procentowy wzrost odwiedzalności i aż 7-procentowe zwiększenie sprzedaży.
-
Analizując minione sześć miesięcy i uzyskane wyniki, oceniamy, że pozytywny wpływ na nie miało przede wszystkim konsekwentne poszerzanie portfolio naszych najemców, ciekawe akcje marketingowe z wykorzystaniem m.in. social mediów i docieranie do nowych klientów wieloma kanałami, dopasowanymi do potrzeb różnych grup wiekowych – mówi Ewa Spychalska, asset manager z firmy Neinver.
Największy wzrost sprzedaży Galeria Malta odnotowała w styczniu i kwietniu br. roku, kiedy obroty najemców centrum osiągały kolejno 11- i 14-procentowy wzrost. Odwiedzalność centrum natomiast tradycyjnie rośnie w miesiącach letnich. Czerwiec, który jest jednocześnie pierwszym miesiącem unikalnego w skali Polski marketingowego Projektu Weekend, został podsumowany 7-procentowym wzrostem footfall.
Dobre wyniki biznesowe Galerii Malta idą w parze z budowaniem jeszcze lepszych relacji z obecnymi i potencjalnymi najemcami obiektu. Przyczynia się do tego program Malta Quality Awards, którego pierwsza edycja zakończyła się pod koniec czerwca br. Sklepy, które zgłosiły się do programu były nagradzanie za czynny udział w życiu galerii zdobywając punkty za takie działania, jak uczestnictwo w akcjach marketingowych, Radzie Galerii Malta czy warsztatach branżowych (pierwsze spotkanie na temat visual merchandisingu odbyło się w czerwcu).
Zwycięzcami pierwszej edycji zostały salony: KappAhl w kategorii „duży sklep”, Vans w kategorii „średni sklep” i YES w kategorii „mały sklep”. Do wszystkich zwycięzców powędrowały nagrody w formie kart przedpłaconych przeznaczonych dla pracowników.
W ramach programu Malta Quality odbyło się również badanie „Tajemniczy Klient” mające na celu ocenę poziomu jakości obsługi w sklepach Galerii i analizę funkcjonowania części wspólnych centrum. Zostało ono zrealizowane przez studentów należących do Szkolnego Koła Naukowego Marketingu Multimedialnego przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Tagi: