Kosmetyki i perfumy to jedne z najczęściej wybieranych prezentów, którymi pragniemy obdarować najbliższych na Święta Bożego Narodzenia. Jak wynika z tegorocznych badań Deloitte, aż 32% Polaków kupi upominki świąteczne w perfumeriach i drogeriach kosmetycznych. Ponadto, w badaniu "Wybór Konsumenta", w kategorii perfumerie i drogerie kosmetyczne najwyższe noty zdobyły perfumerie Sephora.
Stacjonarne perfumerie i drogerie kosmetyczne są dla Polaków głównym miejscem zakupu kosmetyków. Rozwój tej kategorii sklepów, pokazuje że kupujący, głównie konsumentki, sięgają po droższe produkty, oczekując fachowej pomocy ze strony obsługi. Jak wynika z badania Wybór Konsumenta, najistotniejszą cechą, podczas dokonywania zakupu perfum lub kosmetyków jest cena widoczna na produkcie. Aż 9 na 10 osób, w różnych miastach Polski, uznało jasną i czytelną cenę jako najwyższą wartość zakupową. Na drugim miejscu ankietowani wskazali czystość i przejrzystość oferowanych produktów.
Próbka prezent podpowie
Wykwalifikowany personel, który podpowie, doradzi i wskaże odpowiedni produkt dopasowany do potrzeb klientów – to ważna cecha dla 80% badanych. Warto podkreślić, że Polacy mają bardzo mocno zakorzenione nawyki konsumenckie, często ulegają emocjom i kupują produkty modne i polecone. Dlatego o ostatecznym zakupie danego towaru decyduje porównanie go do innych, o podobnych parametrach oraz przetestowanie wybranego kosmetyku czyli np. sprawdzenie zapachu na miejscu w perfumerii. Dla ¾ kupujących – biorących udział w badaniu Wybór Konsumenta – dostępność próbek perfum i zapachów oraz możliwość przetestowania ich na własnej skórze, to obowiązkowy element czynności zakupowych, by ostatecznie wybrać właściwy prezent.
–
Preferencje zakupowe Polaków w kategorii perfumerie i drogerie kosmetyczne zostały przeprowadzone w kilku etapach. W pierwszej kolejności zorganizowaliśmy badania fokusowe w różnych miastach Polski, podczas których wybrano najbardziej cenione przez konsumentów cechy w odniesieniu do perfumerii i drogerii kosmetycznych. W drugiej turze, konsumenci – stali klienci tychże sklepów, poddali ocenie cechy uprzednio określone przez nich jako najistotniejsze – wyjaśnia Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta. –
Dzięki takiej metodologii, to konsumenci sami wybrali i ocenili najistotniejsze dla nich kryteria wyborów zakupowych – dodaje.
Konsumenci wybrali lidera
Oprócz wskazania najistotniejszych cech preferencji zakupowych dotyczący perfumerii i drogerii kosmetycznych, celem badania było również wytypowanie przez konsumentów marki o najwyższym stopniu satysfakcji. W kategorii perfumerie i drogerie kosmetyczne najwyższe noty zdobyły perfumerie Sephora i tym samym otrzymały tytuł „Wybór Konsumenta”. –
Jesteśmy dumni, że jako jedyna marka w Polsce z kategorii perfumerie, możemy posługiwać się znakiem „Wybór Konsumenta”. To dla nas bardzo ważna nagroda, ponieważ to sami klienci zdecydowali o jej przyznaniu. Cieszymy się, że klienci nam ufają i tak wysoko ocenili naszą markę oraz jakość obsługi w naszych perfumeriach – podkreśla Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska.
Ponad 70% Polaków kupuje prezenty świąteczne w dniach 1-24 grudnia. Od lat kosmetyki i perfumy nie tracą na świątecznej popularności. Takie upominki, zawsze są na czasie, nigdy ich nie jest za dużo, szczególnie w przypadku kobiet.
Tagi: