Triggered experience – trend w aktywizowaniu konsumentów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-10-07 | 14:00
Dzisiejszy klient stał się bardzo wymagający wobec marki. Nie chce być już tylko jej biernym użytkownikiem. Chce jej doświadczać, identyfikować się i wchodzić w różnego rodzaju interakcje. Eksperci IMS określają ten trend jako Triggered Experience.
– Trend ten możemy opisać jako wywoływanie doświadczeń – aktywizujemy konsumenta w określonym miejscu i czasie. Wszystko odbywa się w nowej, zaskakującej dla niego formie. Klient nie jest na to przygotowany, co stanowi element zaskoczenia. Jeśli aktywność jest atrakcyjna, konsument decyduje się na nią, przez co bierze udział w życiu marki – tłumaczy Wojciech Grendziński, dyrektor sprzedaży IMS.
Ulepszyć tradycyjne
Wstępne zainteresowanie klienta działaniami marki rodzi się już na poziomie komunikacji ATL. Reklamy w prasie, radiu i telewizji pozwalają zainteresować go daną akcją lub produktem. Jednak takie formy reklamy to zdecydowanie za mało, aby wejść w interakcję z konsumentem, a tym bardziej żeby nawiązać z nim komunikację obustronną. Trend Triggered Experience stawia na integrację  ATL-u z działaniami z pogranicza  pop-up/ event oraz media in store
–  ATL daje wstępną informację o planowanej akcji , media In-store to wyzwalacz aktywności konsumenta bezpośrednio w sąsiedztwie akcji, a w pop-up’ach odbywa się główna aktywność - mówi W. Grendziński. 
Synergia tych czynników stwarza możliwość nawiązania kontaktu z klientem i bezpośredniego zaangażowania go w działania marki. Z badań przeprowadzonych przez The Event Marketing Instutute wynika, że dla 93% respondentów takie formy promocji są bardziej efektywne niż reklamy telewizyjne. Nie bez znaczenia w aktywizowaniu klienta pozostają media In-store. Stanowią uzupełnienie komunikacji, wpływają na odbiór marki oraz decyzje zakupowe klientów. Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS wspólnie z Instytutem Badawczym Millward Brown wskazują, że bardzo istotną ze sprzedażowego punktu widzenia cechą mediów In-store jest generowanie trafficu w danym punkcie. Według badań 15% klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Dzięki mediom In-store zwiększamy nie tylko ruch, lecz także budujemy zaangażowanie klienta i zainteresowanie produktem oraz marką – badania pokazały, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży.  
Połączyć online z offline
Działania typu Triggered Experience dobrze sprawdzą się również w przypadku łączenia działań marketingowych online z offlinem. Takie aktywności szczególnie istotne stają się  w przypadku marek e-commerce. Przykładem tego rodzaju akcji może być też pop-up store zrealizowany w 2014 r. przez markę Zalando czy pop-up story Magnum, w których konsumenci mogli zaprojektować swój wymarzony produkt w ramach eventu "Design Your Own Magnum".
Dynamicznie zmieniający się rynek oraz coraz większe wymagania konsumentów wymuszają na markach coraz bardziej kreatywne podejście do komunikacji. Triggered Experience jako trend pokazuje, jak ważna jest bezpośrednia interakcja i aktywizacja klientów w celu zwiększenia efektywności prowadzonych działań oraz budowania relacji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-11-07 do 2016-11-07

Triggered experience – trend w aktywizowaniu konsumentów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.