O 5% do 33,8 mln zł wzrosły w lutym 2014 r. szacunkowe obroty właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Bardzo dobrze rozwija się segment dyskontowy. Wyniki części modowej w minionym miesiącu obciążone były niekorzystną sytuacją na rynku ukraińskim.
-
Lutowe wyniki sprzedażowe całej Grupy oceniamy pozytywnie. Wypracowaliśmy 5% wzrost obrotów licząc r./r., przy prawie takiej samej powierzchni handlowej jaką posiadaliśmy rok wcześniej. Początek roku jest bardzo udany dla sieci TextilMarket. W lutym przychody tego segmentu zwiększyły się r./r. o 14%, co jest jeszcze lepszym wynikiem niż w styczniu kiedy dynamika wyniosła 10%. Trend wzrostowy tej sieci jest stabilny, co bardzo dobrze rokuje na kolejne miesiące bieżącego roku – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. –
W całym segmencie fashion w lutym zanotowaliśmy lekki spadek obrotów. Główny wpływ na taką sytuację miało pogorszenie sprzedaży notowane na rynku ukraińskim. Na rynku krajowym osiągamy wzrost przychodów licząc r./r. – dodał Bogusz Kruszyński.
W lutym 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 33,8 mln zł, czyli 5% więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,7 tys. mkw., co oznacza wzrost o 1% w porównaniu do lutego 2013 r. Narastająco od początku roku obroty Grupy sięgnęły 66,2 mln zł, co oznacza wzrost r./r. o 4%.
Sieć TextilMarket w lutym osiągnęła obroty w wysokości 15,9 mln zł, czyli o 14% większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec stycznia składała się z 285 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,8 tys. mkw., czyli niecałe 2% większej niż w lutym 2013 r. Narastająco przez styczeń i luty br. obroty tego sektora zwiększyły się r./r. o 12% do 31,6 mln zł.
Z kolei w sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w lutym spadła o 2% r./r. do 17,9 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,9 mln zł, czyli 28% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec lutego 2014 r. wyniosła 37,9 tys. mkw. i była na takim samym poziomie jak w lutym 2013 r. Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obrotu segmentu modowego spadły r./r. o 3% do 34,6 mln zł.
Tagi: