Jako klienci przyzwyczailiśmy się do pewnej powtarzalności kupowanych warzyw i owoców. Warto jednak wybierać także te o nieco niestandardowym kształcie czy rozmiarze – zawsze dostajemy bowiem tę samą, wysoką jakość. Dodatkowo zaś pomagamy chronić naturalne zasoby i walczyć z marnowaniem żywności. To również bardzo ważna inicjatywa z punktu widzenia dostawców, którzy mogą oferować sklepom szerszą ofertę swoich warzyw i owoców
- mówi Waldemar Murawa, dyrektor zarządzający w firmie F.H. Nowalijka, która w ramach gamy Perfectly Imperfect dostarcza do polskich sklepów marchew i buraki.
Tesco Polska już od 3 lat przekazuje nadwyżki żywności bezpośrednio ze sklepów do Banków Żywności. Akcja Perfectly Imperfect ma na celu uświadomienie konsumentom, ile pożywienia marnuje się również na wcześniejszym etapie, czyli już w czasie produkcji i dystrybucji. Korzyści z kupowania nieidealnych produktów odnoszą zarówno rolnicy, jak i konsumenci. Ci pierwsi nie wyrzucają do kosza dobrego do spożycia jedzenia i mogą sprzedać szerszą niż dotąd gamę swoich produktów do sklepów. Konsumenci natomiast otrzymują warzywa i owoce o tych samych wartościach i smaku, ale w niższych cenach. Do wybierania nieforemnych warzyw i owoców zachęcają także sami dystrybutorzy.