To już druga edycja akcji firm Tesco i Carlsberg Polska. 14 i 15 maja w
godzinach od 10.00 do 18.00 w wybranych sklepach Tesco w Krakowie,
Szczecinie, Warszawie, Włocławku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i
Częstochowie odbyła się zbiórka opakowań szklanych. W zamian za
przyniesienie 5 opakowań szklanych klienci otrzymali sadzonkę rośliny
doniczkowej lub kupon na 100 zielonych punktów Clubcard.
Patronat nad akcją objęła KOBA, Organizacja Odzysku, która odpowiada za proekologiczne przetworzenie szkła zebranego podczas EKOAkcji Szkła Segregacji. Celem - tego po raz drugi organizowanego przedsięwzięcia Carlsberg Polska i Tesco - jest budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
Każdy, kto miał w domu opakowania szklane, takie jak np. butelki po piwie czy słoiki, w ramach obchodzonego w tym tygodniu Dnia Bez Śmiecenia, mógł je przynieść do sklepów Tesco objętych akcją. W specjalnie oznakowanych miejscach na parkingach sklepów były wydawane do wyboru - sadzonki roślin ogrodowych lub kupony na 100 zielonych punktów Clubcard w zamian za przyniesionych 5 opakowań szklanych.
- Celem naszej wspólnej akcji była przede wszystkim popularyzacja selektywnej zbiórki surowców wtórnych wśród naszych klientów. Tesco od lat pomaga żyć w sposób przyjazny środowisku - przekładać hasła ekologiczne na codzienne działania. Ubiegłoroczna edycja EKOAkcji - Szkła Segregacji pokazała, że nasi klienci bardzo chętnie włączają się w tego rodzaju inicjatywy. W tym roku chcemy ją kontynuować, wzbogacając przy tym o możliwość otrzymania 100 zielonych punktów Clubcard, promujących proekologiczną postawę w ramach naszego programu lojalnościowego – zachęca Łukasz Kędzior, organizator akcji z ramienia Tesco Polska.
- To bardzo dobra inicjatywa, dlatego z przyjemnością po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Połączenie sił obu firm i organizowanie wspólnej akcji edukacyjnej pozwala zwiększyć dotarcie do konsumentów z przekazem, jak należy postępować z opakowaniami szklanymi, jak przetwarzać butelki bezzwrotne, tak, by zadbać o nasze środowisko naturalne. Jestem przekonany, że tego rodzaju akcje przyczyniają się do wzrostu świadomości ekologicznej wśród polskich konsumentów – mówi Zbigniew Skowronek, dyrektor ds. handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku S.A.
Zobacz wszystkie sklepy w Tesco
Tagi: