Kilka miesięcy po wprowadzeniu oferty blisko tysiąca produktów dietetycznych, bez glutenu, cukru i laktozy, Tesco proponuje swoim klientom markę własną Free From. Obecnie na półkach sklepów można znaleźć nowe produkty nabiałowe bez laktozy oraz musli i batoniki bez glutenu. Firma informuje, że w ciągu najbliższych miesięcy będą pojawiać się kolejne produkty, m.in. bezglutenowe ciastka i makarony.
Liczba osób zmagających się z nietolerancjami określonych składników diety systematycznie rośnie. Jak wynika z badania SW Research przeprowadzonego dla Tesco Polska, aż 89% Polaków sięga po produkty bez lub z obniżoną zawartością cukru, bez laktozy, glutenu, pochodzące z upraw ekologicznych lub dietetyczne. Stale zwiększa się również zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty, dlatego firma postanowiła wprowadzić produkty Free From, czyli artykuły bez dodatku cukru, bez glutenu czy laktozy.
Obecnie na półkach sklepów znajdują się m.in. jogurty – naturalny, truskawkowy, o smaku owoców leśnych, wiśniowy i brzoskwiniowy, masło, mleko, twaróg, śmietana 10% i 30%, śmietanka do kawy, musli i batoniki czekoladowo-migdałowe.
Badania Tesco wskazują, że 55% badanych sięga po tego typu produkty, ponieważ chce poprawić stan swojego zdrowia, a 25% urozmaica w ten sposób dietę. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28% zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę. Dodatkowo rezygnacja z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę zaczyna stanowić część popularnego stylu życia - konsumenci coraz częściej świadomie rezygnują w swoich jadłospisach z konkretnych składników.
Tagi: