Podczas trzeciej edycji Targów ReDI, CEE Trade Fair for Retail Investment, które odbyły się 1 i 2 czerwca na stadionie PGE Narodowym w Warszawie, zaprezentowanych zostało ponad 150 projektów handlowych z Polski, Czech, Rumunii czy Serbii. Ponad 1400 przedstawicieli branży retail w regionie CEE, w tym przedstawicieli ponad 400 marek handlowych i 550 inwestorów, deweloperów, zarządców dyskutowało o przyszłości branży oraz prowadziło negocjacje biznesowe przez dwa dni targów.
–
Polski rynek handlowy cechuje się coraz większą dojrzałością, plasujemy się na poziomie średniej europejskiej pod względem nasycenia powierzchnią centrów handlowych. Podczas tegorocznych Targów ReDI zaprezentowanych zostało ponad 150 obiektów handlowych z Polski i z regionu Europy Środkowo Wschodniej. Międzynarodowy wymiar targów podkreśla także zaangażowanie wielu międzynarodowych partnerów takich jak International Council of Shopping Centres (ICSC), European Property Federation czy Euralia, obecnych podczas ReDI w Warszawie. Równie istotna jest dla nas aktywność włodarzy miast, którzy nie tylko objęli swoim patronatem Targi, ale także byli podczas nich obecni, szukając dialogu i biznesowych partnerów – powiedział Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Targi ReDI to europejskie miejsce spotkań i rozmów przedstawicieli miast, najemców, deweloperów oraz instytucji finansowych działających i rozwijających się na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W tegorocznej edycji targów uczestniczyło ponad 1400 osób z branży handlowej.
–
Cieszy mnie rekordowa liczba uczestników, która w tym roku osiągnęła niemalże półtora tysiąca osób. W porównaniu do lat ubiegłych, znacznie wzrosła również liczba wystawców, co świadczy o dobrej kondycji rynku. Bardzo doceniam aktywne wsparcie wydarzenia ze strony władz Warszawy. Myślę, że jest ono obiecującym preludium do konferencji Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych (ICSC), która odbędzie się w kwietniu w Warszawie – powiedział Patrick Delcol, prezes zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych.
W tegorocznych targach uczestniczyło ponad 50 wystawców, którzy zaprezentowali portfolio ponad 150 centrów handlowych z Polski oraz Europy Centralnej i Wschodniej. Wśród odwiedzających Targi znaleźli się goście między innymi z Czech, Węgier, Rumunii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Turcji czy Wielkiej Brytanii. Swoim patronatem wydarzenie objęło ponad 30 mediów i 20 organizacji branżowych.
Targi ReDI to także przestrzeń i okazja do wymiany wiedzy oraz doświadczeń. Podczas tegorocznej edycji przygotowane zostały 4 panele dyskusyjne oraz 2 prezentacje specjalnych raportów w strefie konferencyjnej „ReDI to TALK”. Paneliści poruszali najważniejsze dla branży tematy, takie jak nowe marki na rynku, kwestie sporne w umowach najmu, rynek pracy w branży retail, centra handlowe przyjazne dzieciom, czy ulice handlowe w regionie CEE. Rozmawiano także o najnowszych kwestiach związanych ze zmianami prawnymi i podatkowymi na rynku, takimi jak podatek od handlu detalicznego, czy projekt ograniczenia handlu w niedzielę. Obecny podczas Targów dyrektor generalny European Property Federation, Michael MacBrien zadeklarował przeprowadzenie analizy propozycji polskich zmian prawnych pod kątem zgodności z legislacją Unijną.
Patronem medialnym wydarzenia był portal
Galeriehandlowe.pl oraz magazyn
Galerie Handlowe.
Tagi: