Targi Mody Poznań dobiegły końca

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-03-11 | 14:37
Targi Mody Poznań zostały zakończone Galą Finałową, a nowe kolekcje, które odniosły tu sukces, już idą w świat i ujrzymy je jesienią w sklepach. W ciągu trzech intensywnych dni targowych stoiska 510 wystawców odwiedziło blisko 6300 profesjonalnych zwiedzających. Opinie obu stron są zgodne: Międzynarodowe Targi Poznańskie to najważniejszy ośrodek modowego biznesu w Polsce.
Targi Mody Poznań, które po raz pierwszy odbyły się pod nową nazwą, przyciągnęły tłumy. Przez trzy pawilony Międzynarodowych Targów Poznańskich przez trzy dni przewinęło się ponad 6300 osób, z których ogromna większość to przedstawiciele branż: odzieżowej, skórzanej i tekstylnej. Mogli oni zapoznać się z ofertą czterech różnorodnych ekspozycji: Salonu Odzieży, Bielizny i Dodatków Next Season, Salonu Mody Fast Fashion, Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS oraz Salonu Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego Tex-Style.
Trendy na przyszły sezon dyktowały marki, prezentujące się podczas spektakularnych i cieszących się ogromnym zainteresowaniem pokazów handlowych.  Na wybiegu pojawiła się zarówno klasyka, jak i artystyczne wizje ubiorów na sezon jesień-zima 2011/2012. W pawilonie 9 można było obejrzeć twórczość młodych projektantów. W ramach projektu "Future" studenci i absolwenci szkół artystycznego projektowania ubioru  zaprezentowali swoje świeże spojrzenie na przyszłość polskiej mody.
Wiedza jest w modzie
Nie tylko pokazy handlowe przyciągnęły bardzo wielu wielbicieli mody i przedstawicieli branży. Prawdziwy popyt na wiedzę na temat nowych metod sprzedaży i marketingu w branży mody można było zaobserwować w Speakers′ Corner. Zainteresowanie seminariami zaskoczyło organizatorów – Speakers’ Corner pękał w szwach.
1 marca w niezmiennie pełnej salce konferencyjnej prowadzone były wykłady w ramach Fashion Retail Forum czyli Forum Handlu Detalicznego w Branży Mody. O godzinie 17:00 odbyła się uroczysta gala, podczas której zostały wręczone najważniejsze wyróżnienia przyznawane na poznańskich targach - Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich. Złotymi Medalami nagradzane są produkty wyróżniające się wzornictwem, zastosowanymi rozwiązaniami czy jakością.
Nagrody rozdano
Sąd konkursowy pod przewodnictwem Irminy Aksamitowskiej – profesor w Katedrze Wzornictwa, Technologii Obuwia i Odzieży Politechniki Radomskiej – przyznał Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich czterem wzorom odzieżowym. Doceniono aż dwa modele ponadczasowej małej czarnej (firm Kumi i Mewa), a także kolekcję kapeluszy firmy Polkap i kurtę męską Folstopu.
W kategorii skórzanej sąd konkursowy pod przewodnictwem prof. Zbigniewa Karbarza (kierownika Katedry Wzornictwa Obuwia i Odzieży Politechniki Radomskiej) wyróżnił 8 produktów, wśród nich prace młodych projektantów. W gronie laureatów znalazły się: torba młodzieżowa z Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Kilińskiego w Radomiu, obuwie męskie inspirowane twórczością amerykańskiego artysty Jeana Michela Basquiata wg projektu studentki Politechniki Radomskiej Dominiki Siedleckiej oraz kolekcja wzorów obuwia damskiego ortopedycznego dla stóp z koślawością palucha typu halux autorstwa Jolanty Kopeć z Politechniki Radomskiej.
Jury nagrodziło także czółenka marki Clarks, buty dziecięce firmy Łukbut, obuwie dla dzieci niechodzących firmy Ren But, a także skóry z Zakładu Garbarskiego H. Adamczak, A, Kucharczyk z Radomia i z Garbarni Nadarzyn.
Podczas gali nagród Targów Mody Poznań wręczone zostały także Fashion Website Awards dla najciekawszych firmowych stron internetowych w polskiej branży mody. Zwyciężyła strona kazar.com.pl, drugie miejsce przyznano stronie pawo.pl, a trzecie - witrynie digel.pl. Z kolei Złotymi Obcasami zostały wyróżnione firmy, które zwyciężyły w plebiscycie czytelników Świata Butów: firma Badura - w kategorii Producent Obuwia Roku 2011 oraz firma Moskwa - w kategorii Dystrybutor Komponentów Roku 2011.
Drugi dzień Targów Mody Poznań upłynął pod znakiem trendów, którym poświęcone były wykłady Natalii Wrzesień, Agnieszki Spiegelhalter (moda.com.pl) i Teresy Ibek (Instytut Przemysłu Skórzanego w Łodzi). Nie zabrakło także niezwykle ciekawego wykładu na temat zastosowań Internetu w branży mody, który wygłosiła p. Hanna Gajos, redaktor naczelna pisma "Rynek Mody".
Ukoronowaniem Targów Mody Poznań była Gala Finałowa, która odbyła się ostatniego dnia targów. Podczas gali na wybiegu pojawiły się wzory kilkudziesięciu marek.
Polska moda w mediach
Oferta wystawców Targów Mody Poznań oprócz rzeszy zwiedzających przyciągnęła także przedstawicieli mediów. Na targach obecni byli przedstawiciele wszystkich magazynów branżowych obecnych na polskim rynku. Codziennie relacje z Targów Mody Poznań można było usłyszeć w najważniejszych rozgłośniach radiowych, w telewizji, a także na antenach telewizji internetowych. Informacje o targach można odnaleźć również na czołowych polskich portalach. Zgodnie podkreślana jest wysoka jakość prezentowanej przez wystawców oferty, a także znaczenie poznańskiego wydarzenia jako siły napędowej dla polskiego biznesu w branży mody.
Targi Mody Poznań – jesień 2011 już za pół roku
Wraz z zakończeniem wiosennych Targów Mody Poznań startują przygotowania do ich jesiennej odsłony. W dniach 30 sierpnia – 1 września 2011 na właścicieli butików, przedstawicieli sieciówek czy centrów handlowych będą czekały nowe propozycje kolekcji. Ekspozycja będzie podzielona na trzy salony tematyczne: Salon Odzieży, Bielizny i Dodatków Next Season, w którym będzie można zamówić kolekcje na sezon wiosna-lato 2012, Salon Mody Fast Fashion z kolekcjami na sezon jesień-zima 2011/2012 oraz Salon Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS. Oprócz spektakularnych pokazów, organizatorzy przewidują cykl seminariów, których tematyka będzie dopasowana do potrzeb przybywających na targi handlowców.
Zobacz kolekcje najpopularniejszych sieci handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Targi Mody Poznań dobiegły końca

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.