Na przełomie marca i kwietnia 2016 r. w Centrum Handlowym Blue City
odbyło się badanie typu „Tajemniczy Klient”, którego celem było
sprawdzenie jakości doświadczenia konsumenckiego. Audyt został
przeprowadzony przez ekspertów w dziedzinie zachowań konsumenckich z
firmy SANA i pozwolił na zebranie profesjonalnych informacji dotyczących
kompleksowego procesu obsługi klienta w sklepach Blue City.
- Dążymy do podnoszenia satysfakcji klientów odwiedzających Blue
City, gdyż zależy nam na długofalowych relacjach z nimi. Poprzez
obiektywne badanie typu „Tajemniczy Klient” chcieliśmy sprawdzić poziom
oferowanego przez nasze centrum serwisu sprzedażowego – mówi dyrektor marketingu Blue City, Krzysztof Sajnóg.
Audyt
wykazał, iż w większości badanych punktów sprzedaży Blue City zapewnia
klientom serwis sprzedażowy na wysokim poziomie – średni wynik dla
centrum to 80% możliwych do zdobycia punktów. Do mocnych stron należą
między innymi: budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia w oczach
klienta; aktywna, profesjonalna i fachowa rozmowa sprzedażowa z
kupującymi oraz estetyka i czystość punktów sprzedaży.
-
Wynik na poziomie 80%, uzyskany w badaniu przez sklepy i punkty usługowe
w Blue City, pozwala stwierdzić, iż większość punktów handlowych
wykorzystuje swój potencjał sprzedażowy i buduje pozytywne relacje z
Klientami – co znacząco wpływa na decyzję Klienta o powrocie do danego
sklepu – mówi Agata Cołoszyńska z firmy SANA.
Patrząc z
perspektywy konsumenta, szczególnie cenną i poszukiwaną kompetencją
wśród sprzedawców jest umiejętność dopasowania produktu do potrzeb
Klienta, dzięki czemu może on poczuć, że obsługa traktuje go
indywidualnie i liczy się z jego osobistymi preferencjami zakupowymi –
podkreśla Natalia Jaszczyk z firmy SANA.
Po zakończeniu badania
odbyła się seria szkoleń przeznaczonych dla pracowników sklepów i
punktów usługowych znajdujących się w Blue City. Szkolenie dla najemców
Blue City zostało zaprojektowane w oparciu o wynik badania „Tajemniczy
Klient”. Spotkanie miało na celu pozyskanie przez uczestników
zaawansowanej wiedzy zwiększającej sprzedaż indywidualną z elementami
wiedzy o psychologii konsumenckiej, jak również rozwój umiejętności
radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klienta oraz
niestandardowymi sytuacjami (Trudny Klient).
- Dzięki
dobrym wynikom osiągniętym w badaniu mogliśmy zaproponować naszym
najemcom szkolenie dla pracowników na poziomie zaawansowanym. Wierzymy,
że nasze działania przyczynią się do jeszcze lepszej obsługi naszych
klientów w Blue City i do budowania trwałych relacji pomiędzy personelem
sprzedaży i odwiedzającymi centrum osobami – mówi Krzysztof Sajnóg.
Tagi: