Szachownica to ogólnopolska sieć sklepów odzieżowych, oferująca odzież damską, męską i dziecięcą oraz akcesoria. Firma działa na polskim rynku od 2002 roku. Oprócz salonów firma prowadzi również sprzedaż produktów on-line za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Prezes spółki Joart S.A. Pan Artur Kuczyński, który jest właścicielem polskiej sieci odzieżowej Szachownica, podsumował 2014 rok.
- Nie mam wątpliwości, że rok 2014 był dla sieci Szachownica rokiem obfitującym w sukcesy. Łącznie zostało otwartych 12 nowych sklepów. Zwłaszcza koniec roku był dla nas okresem intensywnego rozwoju. Tylko w grudniu Szachownica uruchomiła 3 nowe sklepy: w Galerii Dębickiej w Dębicy, w Zamościu przy ul. Lwowskiej oraz w Nowym Sączu w centrum handlowym. Obecnie w ramach sieci działa już 56 sklepów zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Przedłużane na kolejne lata umowy najmu oznaczają, że jesteśmy postrzegani jako solidny i pewny partner handlowy i biznesowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że firma osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe, co utwierdza nas w przekonaniu, że zaufało nam tysiące klientów co jest ogromnym dowodem uznania i powodem do dumy - mówi Artur Kuczyński.
Ubiegły rok był również intensywny pod względem prowadzonych działań promocyjno- marketingowych. Firma mocniej uaktywniła się w Internecie, m.in. prowadząc oficjalny fanpage na Facebooku, na którego koncie jest ponad 22 tys. fanów. W 2015 roku firma planuje podwoić liczbę nowych otwarć. Właściciel konsekwentnie chce podtrzymać rozwój, koncentrując się na lokalizacjach, które zapewniają duży ruch.
Miejsca, które zostały wybrane okazały się na tyle atrakcyjne i opłacalne, że firma będzie kontynuować strategię rozwoju sieci, a plany ekspansji sklepów Szachownica przygotowane są od dawna. Marka obecna jest już niemal w każdym dużym mieście, ale właściciel widzi ogromny potencjał w średnich i mniejszych miejscowościach - w szczególności tam chce dotrzeć do klientów.
- Cały czas poszukujemy dogodnych lokali w cieszących się popularnością centrach handlowych na terenie całej Polski i negocjujemy umowy na nowe sklepy. W konsekwencji, w 2015 roku, do naszej oferty dołączą kolejne lokalizacje, o czym niebawem z przyjemnością poinformujemy - przyznaje Artur Kuczyński.
Do Polski wchodzą kolejne międzynarodowe sieci, wśród których są również te, stanowiące Szachownicy bezpośrednią konkurencję. Jak podkreśla właściciel, celem jest dalsze wzmacnianie pozycji na rynku poprzez utrzymanie możliwie najkorzystniejszego stosunku jakości do ceny odzieży i jak najlepszej jakości obsługi. Wiosną 2015 pojawi się również zupełnie nowy sklep on-line, który znacząco wzmocni sprzedaż internetową.