Trwa rok wielkich zmian w Manufakturze. Kompleks świętuje 10-lecie istnienia, co wiąże się z wygaśnięciem umów długoterminowych. Ci, którzy przedłużają najem, odświeżają swoje sklepy. Pojawia się też sporo nowych, światowych marek.
Można powiedzieć, że ostatnie tygodnie obfitowały w dobre wiadomości dla miłośników butów i wielbicielek kosmetyków. To dlatego, że znacząco poszerzyła się oferta Manufaktury w tych dwóch branżach. Na początku lipca do grona najemców dołączył salon Sneakers By Distance, który ma w swojej ofercie buty tak renomowanych producentów jak: Nike, New Balance, adidas, Reebok, PUMA, Asics, Diadora, Saucony, KangaROOS i Jordan Brand. Na otwarcie tego butiku czekało wielu sneakerhedów, czyli miłośników sportowego obuwia. Można tu trafić także unikatowe modele, dostępne w limitowanych edycjach. Buty w zupełnie innym stylu proponuje kolejny nowy salon czyli Hego’s Milano. Znajdziemy tam eleganckie szpilki, wygodne mokasyny, stylowe baleriny i kobiece sandałki takich marek jak Native, Melissa, Vidoretta, Chipie, Birkenstock, Toms, Liu Jo, Versace Jeans, Steve Madden, Armani Jeans, Love Moschino.
Jeszcze więcej emocji wzbudziło otwarcie pierwszego w Polsce salonu firmowego butiku Steve Madden. Ta popularna marka obuwia i akcesoriów prosto z USA ma wiele fanek wśród blogerek i gwiazd na całym świecie. Tym bardziej cieszy, że na polski debiut wybrała właśnie kompleks przy ul. Karskiego 5. -
Manufaktura jest jednym z najważniejszych i wielokrotnie nagradzanych obiektów w regionie Europy środkowo-wschodniej. Długa lista modowych marek obecnych w tym centrum pozwala sądzić, że Steve Madden znajdzie tu swoich klientów – tłumaczy Katarzyna Urzykowska, Brand Manager Steve Madden.
Również w branży kosmetycznej, Manufaktura zyskała nowe, światowe marki. Po latach przerwy do grona najemców, a tym samym – również do Łodzi, wróciła brytyjska marka The Body Shop, słynąca z szerokiej gamy kosmetyków pielęgnacyjnych do ciała, twarzy oraz makijażu. Wśród nich są także produkty wegetariańskie i wegańskie. Tuż obok, kilka dni temu, otworzył się pierwszy w Łodzi firmowy salon MAC Cosmetics. To czołowa marka kosmetyczna, stworzona w Toronto w 1984, która obecnie działa w ramach koncernu Estee Lauder. Popularność firmy wzrosła dzięki przekazom ustnym wśród makijażystów, modeli, fotografów i dziennikarzy na całym świecie. Sklepy MAC są teraz obecne w 106 krajach na całym świecie.
Kolejną pozytywną wiadomością jest powrót – po 4 latach – marki Swarovski. Salon na parterze galerii handlowej Manufaktury urzeka eleganckim minimalizem. Jest urządzony według najnowszego konceptu marki, który współtworzył japoński artysta Tokujin Yoshioka. To jeden z najbardziej cenionych współczesnych twórców Kraju Kwitnącej Wiśni. Jego prace możemy oglądać w najlepszych muzeach sztuki współczesnej, m.in. w MoMA w Nowym Jorku i Centrum Pompidou w Paryżu.
Z kolei na piętrze galerii handlowej w drugiej połowie sierpnia otwarto salon z odzieżą włoską Unisono, a niemal naprzeciwko pojawił się punkt ogólnopolskiej sieci Soczewki24, w którym oprócz tytułowych soczewek, można kupić okulary takich marek jak Ray Ban, GUESS, Versace czy Tommy Hilfiger.
W najbliższych dniach czekają nas kolejne otwarcia – już w piątek (2.09) tuż przy wejściu głównym, w okolicy salonu Van Graaf otworzy się wyspa kawiarniana kultowej amerykańskiej marki Dunkin’Donuts. To nie koniec świetnych wieści dla łasuchów: na początku września naprzeciwko Auchan otworzy się cukiernia Sucré. Dotychczas marka miała swoją wyspę po drugiej stronie galerii handlowej, gdzie sprzedawano francuskie przysmaki – makaroniki. W nowym lokalu nadal będzie można kupić ten flagowy produkt, a także lody naturalne i ręcznie dekorowane babeczki.
We wrześniu zaplanowano huczne otwarcie pierwszego w Polsce butiku amerykańskiej marki Forever 21. Ubrania i akcesoria tej firmy rozpromowały gwiazdy i blogerki w USA i Europie. Pod koniec miesiąca do grona najemców z branży urodowej dołączy marka Origins, specjalizująca się w naturalnych kosmetykach pielęgnacyjnych. Dotychczas były one dostępne w perfumeriach, a butik w Manufakturze jest drugim firmowym sklepem Origins w Polsce.
Wiele sklepów w trakcie wakacji przeprowadziło również metamorfozę swoich wnętrz. Nowe oblicze zaprezentowały m.in. Aldo, Smyk, Old Havana, Esprit, Strellson, OCHNIK, Tchibo, Patrizia Aryton, Grycan i cukiernia Sowa.
Natomiast na rynku trwają prace w budynku dawnej elektrowni. Najbardziej spektakularną zmianą było pojawienie się okien w miejscu, w którym dotychczas znajdowały się luksfery. Dzięki temu, goście będą mogli podziwiać rynek Manufaktury o różnych porach dnia i nocy. Przypomnijmy: w dawnej elektrowni powstanie restauracja, kawiarnia oraz klub z wydzielonym piano barem. Otwarcie zaplanowano na koniec września.