Zgodnie z raportem sprzedaż ubrań za pośrednictwem internetu wzrosła o 7 p.p. i utrzymuje się na poziomie 31%. O 4 p.p. zwiększyła się także liczba osób kupujących artykuły związane ze zdrowiem - stanowią one obecnie 16%.
Biorąc pod uwagę nowe trendy i postawy, należy zwrócić uwagę na fakt, iż szukanie informacji o produktach poprzez komórkę lub tablet stało się bardziej popularne. Zainteresowanie taką praktyką wynosi obecnie 35% i wzrosło o 3 punkty procentowe w porównaniu z miesiącem ubiegłym. Na razie niewiele osób kupuje przez urządzenia mobilne, za to przez komputer lub laptop, aż 57% badanych.
Badanie tak zwanego ROPO (Research online, purchase offline) pokazało, że zdecydowanie więcej, bo aż 43% badanych wybiera schemat oglądania produktu offline i kupowania go poprzez laptop lub komputer. Popularność takiej metody spadła o zaledwie 1 p.p. w porównaniu z wcześniejszym miesiącem. Z kolei popularność odwrotności tej metody, czyli oglądania produktu w sklepie i zakupu przez internet wzrosła o 1 punkt procentowy i wynosi 13%.Spadek zanotowano w kwestii osób szukających informacji na serwisach produktowych poprzez komórkę lub tablet. Ich ilość wynosi obecnie 45% i spadła o 7 p.p.
W lutym znacznie obniżył się także poziom popularności sklepu Allegro.pl. spadł on o 15 p.p. i wynosi aktualnie 80%. Co miesiąc Tablica.pl i Empik.com rywalizują o drugie miejsce w tej kategorii. W lutym, oba sklepy zanotowały jednak spadek popularności, o 6 p.p. i 5 p.p.
Cykliczne badanie E-commerced realizowane jest przez IRCenter oaz SW Research. Badanie realizowane jest metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie co najmniej 500 internautów. Celem projektu jest określenie postaw wobec zakupów w internecie - najbardziej popularnych kanałów sprzedaży, produktów oraz natężenia zjawiska ROPO.
Tagi: