SW Research: Rośnie sprzedaż ubrań przez internet

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-17 | 11:31
E-commerce to badanie, którego celem jest określenie postaw wobec zakupów w internecie. Wyniki raportu za miesiąc luty, pokazały najważniejsze zmiany oraz nowe trendy w tej dziedzinie.
Zgodnie z raportem sprzedaż ubrań za pośrednictwem internetu wzrosła o 7 p.p. i utrzymuje się na poziomie 31%. O 4 p.p. zwiększyła się także liczba osób kupujących artykuły związane ze zdrowiem - stanowią one obecnie 16%.
Biorąc pod uwagę nowe trendy i postawy, należy zwrócić uwagę na fakt, iż szukanie informacji o produktach poprzez komórkę lub tablet stało się bardziej popularne. Zainteresowanie taką praktyką wynosi obecnie 35% i wzrosło o 3 punkty procentowe w porównaniu z miesiącem ubiegłym. Na razie niewiele osób kupuje przez urządzenia mobilne, za to przez komputer lub laptop, aż 57% badanych.
Badanie tak zwanego ROPO (Research online, purchase offline) pokazało, że zdecydowanie więcej, bo aż 43% badanych wybiera schemat oglądania produktu offline i kupowania go poprzez laptop lub komputer. Popularność takiej metody spadła o zaledwie 1 p.p. w porównaniu z wcześniejszym miesiącem. Z kolei popularność odwrotności tej metody, czyli oglądania produktu w sklepie i zakupu przez internet wzrosła o 1 punkt procentowy i wynosi 13%.Spadek zanotowano w kwestii osób szukających informacji na serwisach produktowych poprzez komórkę lub tablet. Ich ilość wynosi obecnie 45% i spadła o 7 p.p.
W lutym znacznie obniżył się także poziom popularności sklepu Allegro.pl. spadł on o 15 p.p. i wynosi aktualnie 80%. Co miesiąc Tablica.pl i Empik.com rywalizują o drugie miejsce w tej kategorii. W lutym, oba sklepy zanotowały jednak spadek popularności, o 6 p.p. i 5 p.p.
Cykliczne badanie E-commerced realizowane jest przez IRCenter oaz SW Research. Badanie realizowane jest metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie co najmniej 500 internautów. Celem projektu jest określenie postaw wobec zakupów w internecie - najbardziej popularnych kanałów sprzedaży, produktów oraz natężenia zjawiska ROPO.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-19 do 2014-06-01

Zobacz także

SW Research: Rośnie sprzedaż ubrań przez internet

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.