Sotrender: Galeria Słupsk notuje skok o 134 miejsca

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-10 | 10:29
Chociaż luty był krótszy od innych miesięcy i tak sporo wydarzyło się w tym czasie na Facebookowym podwórku. Administratorów profili komercyjnych poniosła fala miłości i w Walentynki opublikowali 20% więcej wpisów niż zwykle. Działania podjęte w lutym przez centra i sieci handlowe komentuje Maciej Stodolny oraz Marcin Rutkowski.
Maciej Stodolny, managing director, Creating Future; Marketing Modowy
Święta i poświąteczne wyprzedaże odeszły w niepamięć, co dla galerii handlowych oznacza nadejście spokojniejszego okresu. Centra handlowe i supermarkety zaczęły swoją uwagę skupiać na zbliżającej się wiośnie i nadchodzących świętach okolicznościowych, co − jak można zauważyć w statystykach, które ruszyły do przodu w porównaniu do poprzednich miesięcy − przynosi efekty. Ze snu wybudzeni zostali ci, których zdążyły uśpić coraz większe rabaty.
Największymi supermarketami pozostają bez zmian Lidl Polska, Eksperci Tesco i Carrefour Polska. Jeśli chodzi o galerie handlowe, w zestawieniu niezmiennie prowadzą te warszawskie − Arkadia, Galeria Mokotów, ale straty szybko nadrabiają katowicka Silesia City Center oraz poznańska Malta. Mieszczące się w pierwszej 15−stce centra handlowe i supermarkety nie zaobserwowały spadków, a średni przyrost dla branży, wynoszący 901 fanów sugerować może niewyczerpany jeszcze potencjał.
Wśród liderów jest tylko 5 sieci supermarketów, pozostałe miejsca należą do galerii handlowych. W lutym nie zanotowaliśmy większych zmian w wielkości fanpage’y, pozmieniało się natomiast w rankingu dotyczącym liczby zaangażowanych. Ogromnym skokiem w tej kategorii, wynoszącym 97% zaangażowanych fanów może poszczycić się Galeria Twierdza Zamość. Bardziej jednak zaskoczyć może wynik Galerii Świdnickiej, wynoszący 184% zaangażowanych i wręcz rekordowy, utrzymywany już drugi miesiąc z rzędu, wzrost (w poprzednim miesiącu 46%). Zastanawia, jak sytuacja będzie wyglądała w marcu, ponieważ już od początku miesiąca wskaźnik ten − w skutek zakończenia styczniowo−lutowego konkursu zdjęciowego − spadł do 1,55%.
W rankingu interaktywności przewodzą liderzy grupy − Lidl i Tesco. O zajęcie trzeciego miejsca toczy się walka. Na dalszą pozycję Carrefur Polska wypchnęły Galeria Twierdza Zamość, Silesia City Center i Galeria Świdnicka. W najlepszej 15. witamy też Agorę Bytom, Galerię Wisła i sieć E.Leclerc Polska.
Najmniej oczekiwana zmiana zaszła w kategorii średniej liczby osób, które o tym mówią. Lidl, piastujący od dawna stanowisko lidera zdetronizowany został przez Galerię Twierdza Zamość. Pytanie tylko, na jak długo. Na uznanie zasługują Galeria Świdnicka i Galeria Słupsk, które zanotowały skok o ponad 97 i 134 miejsc w górę i znalazły się w pierwszej 10. Rozczarowanie przyniósł ranking najpopularniejszych postów. Okazuje się, że ten, który przewodzi w grupie jest niezgodny z regulaminem Facebooka. Zapamiętajmy: publiczne udostępnianie nie może być warunkiem udziału w konkursie, ale zabieg ten jest wciąż stosowany. Kusi stwierdzenie, że prędzej ugnie się Facebook niż administratorzy zaczną przestrzegać reguł. Wśród najpopularniejszych postów pojawiają się także Lidl, Eksperci z Tesco, Galeria Zamość i Agora Bytom.
Luty zaskoczył Nas wieloma przetasowaniami i skokami zaangażowania. Marzec powinien być już bardziej stabilny. Najprawdopodobniej na swoje miejsca powrócą Ci, którzy zdążyli się do nich przyzwyczaić w poprzednich miesiącach.
Marcin Rutkowski, PR manager, i−sklep
W Polsce jest 11,8 mln mkw. centrów i parków handlowych. To 220 mkw. na 1000 mieszkańców. Supermarkety? Są ich setki tysięcy i jeden przypada na niemal 100 Polaków. Amerykański socjolog i autor tezy o McDonaldyzacji społeczeństwa, George Ritzer, nazywa centra handlowe „katedrami konsumpcji”. Uważa on, że w tych miejscach występuje ścisły związek między oczarowaniem a zaczarowaniem konsumenta. Przyjrzyjmy się zatem lutowemu wydaniu Fanpage Trends i sprawdźmy, czy fani w kategorii Centra Handlowe i Supermarkety dali się oczarować i zaczarować markom.
Największymi fanpage’ami w branży były Lidl Polska, Eksperci Tesco oraz Arkadia (co ciekawe Arkadia, to również trzeci pod względem powierzchni centrum handlowe w Polsce). Wspomniane profile Lidl Polska i Eksperci Tesco powiększyły swoją liczbę fanów o pięciocyfrowe wyniki i w tym zestawieniu wypadły najkorzystniej w całej kategorii. Pod względem liczby zaangażowanych fanów najlepiej wypadają fanpage Galeria Twierdza Zamość, Galeria Świdnicka i Lidl Polska. Z kolei największy odsetek zaangażowanych fanów obserwowaliśmy na stronach Galerii Świdnickiej, Twierdzy Zamość oraz Wzorcowni Włocławek. Oba zestawienia pokazują, że profile lokalnych firm mają się trochę łatwiej. W końcu opisują rzeczy i inicjatywy, które dzieją się blisko fanów (w sense lokalizacyjnym). Potwierdzają to również same nazwy stron: Galeria Twierdza Zamość, Galeria Słupsk, Galeria Wisła, Agora Bytom, Galeria Świdnicka, Silesia City Center, itd. Mimo, że internet znosi ograniczenia geograficzne, nadal lubimy to, co nam bliskie.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na dwie rzeczy w analizie rankingu postów wg wartości Interactivity Index. Po pierwsze, to kobiety częściej reagują na posty − było tak w 4 na 5 wśród najbardziej angażujących postach. Po drugie, sprawdzają się nie tylko treści „reklamowo − promocyjny”, ale również traktujące o lokalnych inicjatywach czy akcjach społecznych. Taki rodzaj postów ociepla także wizerunek sklepów i centrów handlowych, które powinny dbać, aby nie zostały kojarzone tylko ze sprzedażą.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-30 do 2014-06-01

Zobacz także

Sotrender: Galeria Słupsk notuje skok o 134 miejsca

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.