Smyk najmocniejszym ogniwem Grupy EM&F

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-23 | 15:04
Struktura przychodów Grupy EM&F według segmentów po IV kwartale 2014 r. wskazuje na wyraźny wzrost udziału operacji Grupy Smyk, która zanotowała największy - bo 42% - udział w przychodach ze sprzedaży Grupy EM&F z działalności kontynuowanej.
W 2014 r. Grupa Smyk stała się największym segmentem Grupy EM&F, zarówno pod względem przychodów ze sprzedaży, jak i EBITDA. Grupa Smyk z sukcesem zakończyła prowadzoną optymalizację działalności operacyjnej na wszystkich rynkach oraz optymalizację kapitału obrotowego i wydatków inwestycyjnych, w wyniku czego znacząco poprawiły się przepływy operacyjne i zdolność generowania gotówki przez Grupę Smyk (70 mln zł w 2014 r., co oznacza wzrost o 111 mln zł).  
Smyk w Polsce odnotował znaczącą poprawę wyników operacyjnych, na którą składał się dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, które wzrosły o 13% do 225 mln zł w IV kwartale i o 11% do 640 mln zł w skali roku. Dzięki nowym otwarciom (4 w IV kwartale i 13 w skali całego 2014 r.), nastąpił także rozwój sieci sklepów. Smyk osiągnął poprawę efektywności sprzedaży poprzez optymalizację procentowej marży brutto. Odnotowano wzrost marży brutto o 37% w IV kwartale i 20% w skali roku, istotnie większy niż procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży, a także zwiększenie marży brutto, przy ścisłej kontroli kosztów operacyjnych, co przełożyło się istotnie na zwiększenie EBITDA Smyka w Polsce.
Grupa Smyk jest obecnie w bardzo dobrej pozycji wyjściowej do kontynuowania wzrostu sprzedaży, poprawy rentowności i generowania gotówki. W szczególności plany dla Grupy Smyk obejmują kontynuowanie ekspansji i otwarcia sklepów w Polsce, dalszy rozwój operacji wielokanałowych i optymalizację kapitału obrotowego. Przewidziano także dalszy wzrost udziału wysokomarżowych ubranek w sprzedaży, rozwój sklepu internetowego i operacji wielokanałowych w Niemczech oraz dalszą poprawę rentowności Smyka w Rosji dzięki planowanym inicjatywom komercyjnym. Zaplanowano również rozwój nowych kanałów dystrybucji dla wysoko ocenianych marek własnych - ubranek dziecięcych „Cool Club” i kolekcji zabawek „Smiki”.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-24 do 2015-05-24

Smyk najmocniejszym ogniwem Grupy EM&F

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.