SMSAPI.pl: Skuteczna komunikacja SMS w galeriach handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-09 | 10:30
Marketing SMS to szybki i sprawdzony sposób zwiększania sprzedaży. Zobacz jak wykorzystać go w Twojej sieci.
Jeżeli podczas czytania tego tekstu otrzymasz wiadomość SMS, to najpierw dokończysz jego lekturę czy od razu sięgniesz po telefon? Jeśli w pierwszej kolejności odbierzesz SMS-a, to wiedz, że należysz do ponad 90% konsumentów. Jak pokazują badania, właśnie tyle osób czyta wiadomości tekstowe w ciągu 15 sekund od ich otrzymania. Dlatego komunikacja SMS doskonale sprawdza się w marketingu najemców galerii handlowych, gdzie czas i gwarancja dostarczenia informacji ma często kluczowe znaczenie. Jedyne czego potrzebujemy, aby rozpocząć takie działania, to baza kontaktów i narzędzie obsługujące masową wysyłkę SMS.
Buduj bazę i relacje
Istnieje kilka metod zebrania własnej bazy danych, a skuteczność kampanii opartych właśnie na nich, jest nawet o kilkadziesiąt procent większa od baz gotowych, kupowanych lub wynajmowanych od brokerów. Najłatwiej, oczywiście, poprosić klientów, którzy zrobili zakupy, o pozostawienie swojego numeru telefonu. Inną metodą jest wykorzystanie do tego specjalnej aplikacji (np. Rabaty SMS), która automatycznie pobiera numery telefonów od fanów (oczywiście za ich zgodą) na portalach społecznościowych, dając w zamian rabat na zakupy lub usługi. Równie dobrze do zbudowania własnej bazy możemy wykorzystać wiadomości SMS.
Krótki numer w długiej perspektywie  
Taką możliwość daje krótki numer short code, pozwalający zarówno tworzyć własne bazy kontaktów, jak i prowadzić dwustronną komunikację SMS. Przykładowy komunikat dla potencjalnego klienta brzmiałby: „Wyślij SMS-a o treści: MojeZakupy na numer 4321 i odbierz rabat na 20% przy następnych zakupach”. Dzięki temu zyskamy kolejny numer w bazie oraz klienta, który choć raz odwiedzi nasz sklep, aby odebrać przysługującą mu zniżkę.
Skuteczne geotargetowanie
Wysyłka wiadomości SMS do własnych lub zewnętrznych baz kontaktów, to nie jedyne z rozwiązań, jakie proponują firmy telekomunikacyjne. Obecnie istnieje możliwość dostarczania informacji do telefonów znajdujących się na ściśle określonym terenie.
Geotargetowany SMS to usługa pozwalająca wysyłać wiadomości do osób znajdujących się w pobliżu konkretnych miejsc, np. danego sklepu lub galerii handlowej albo takich, które często przebywają na danym terenie. Jeśli ktoś z nas, wracając do domu, otrzyma wiadomość, że kilkadziesiąt metrów od niego trwa właśnie bardzo atrakcyjna promocja lub może kupić tam towar niedostępny nigdzie indziej,  to prawdopodobnie zatrzyma się w pobliżu i pójdzie na zakupy. Dlatego geotargetowany SMS może być świetnym impulsem do zakupu, szczególnie, gdy mamy pewność, że klient znajduje się w bliskiej okolicy interesującego go sklepu.
Co pomyślał Pan kiedy pierwszy zadecydował się wykorzystać komunikację SMS do promocji marki Simple Creative Products?
Przyznam szczerze, że początkowo sceptycznie podchodziłem do takiej formy promocji. Mamy przecież XXI wiek: aplikacje na smartfony, media społecznościowe, nowe technologie... W tym zestawie, przepraszam za wyrażenie, SMS-y wydawały mi się mniej trendy niż inne rozwiązania, a bycie „na czasie” jest dla modowej marki premium, takiej jak SIMPLE, niezwykle ważne. Ostatecznie zachęciły mnie dobre wyniki innych znanych mi firm i postanowiliśmy spróbować.
W rozmowie o kampaniach SMS czasami pada zarzut, że takie wiadomości „spamują” telefony klientów. Czy to praw da?
Nie mogę się z tym zgodzić. Cała koncepcja komunikacji SMS opiera się na permission marketingu, czyli każda z naszych Klientek sama musi podać swój numer i wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji. Sam spam z definicji jest niechcianą wiadomością, a która z Pań nie chciałaby wiedzieć, że w jej ulubionym sklepie, jakim mam nadzieję jest SIMPLE, odbywa się właśnie kusząca promocja? Podstawą jest oczywiście odpowiednie wyczucie czasu. Informujemy tylko o istotnych i ciekawych wydarzeniach i okazjach, dlatego wiemy, że nasze wiadomości mają dla Klientek wartość dodaną. Dodam, że nasza baza numerów liczy w tym momencie prawie 130 tysięcy numerów.
Czy może Pan powiedzieć coś o efektywności kampanii z wykorzystaniem marketingu SMS?
Oczywiście, nie mogę ujawnić wszystkich danych, ale podam Państwu wyniki jednej z przeprowadzonych przez nas kampanii. Jednym z wykorzystanych w niej kanałów komunikacji były właśnie wiadomości SMS, którymi informowaliśmy o obniżce ceny na wybraną kolekcję. W przypadku sklepów stacjonarnych przyniosła ona wzrost trafficu o prawie 50%, a sprzedaży aż o 20%. Jeszcze lepiej wyglądało to w naszym sklepie internetowym, gdzie w rekordowym momencie złożonych zostało prawie 10 razy więcej zamówień, a sama sprzedaż podskoczyła o 30%.
Jakie rady dałby Pan firmom planującym kampanie SMS?
Po pierwsze: korzystajmy z odpowiednio dużej, własnej bazy. Po drugie: przedstawmy atrakcyjną ofertę i odpowiednio zredagujmy komunikat. Tak jak wspomniałem wcześniej, bardzo ważna jest częstotliwość komunikacji oraz, co może być zaskoczeniem, godzina wysyłki. Czasami pora dnia potrafi zmienić skuteczność kampanii nawet o kilka procent.
SMSAPI - kampanie i powiadomienia SMS
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-03-28 do 2015-03-29

SMSAPI.pl: Skuteczna komunikacja SMS w galeriach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.