Bridge Properties (CEE) Limited, prywatna brytyjska spółka inwestycyjna należąca do Bridgehouse, kupiła New Europe Property Holdings Limited (NEPH), dewelopera Siódemki – regionalnego centrum handlowego, które zostanie zbudowane w Elblągu.
Bridgehouse traktuje zakup NEPH jako rozpoczęcie działalności na polskim rynku nieruchomości z perspektywą osiągnięcia sukcesu.
–
Cieszy nas ten zakup i obecnie koncentrujemy się na zrealizowaniu projektu budowy Siódemki, który jest bardzo obiecujący ze względu na doskonałą lokalizację i nowoczesną koncepcję – powiedział Torsten Hartmann, Dyrektor Bridgehouse Capital, firmy doradzającej Bridge Properties.
Siódemka to regionalne centrum handlowe w Elblągu o łącznej powierzchni najmu wynoszącej ok. 67 000 mkw. Projekt otrzymał pozwolenie na budowę oraz zgodę GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) na nowy węzeł komunikacyjny, który pozwoli na dojazd do obiektu z trasy S7. Nowy inwestor planuje rozpoczęcie budowy w pierwszej połowie 2012 roku i wybór generalnego wykonawcy do końca br. Przy budowie Siódemki zatrudnienie znajdzie kilkaset osób, a po otwarciu centrum stworzonych zostanie ponad 1000 nowych miejsc pracy.
–
Projekt otrzymał całkowite wsparcie władz miejskich Elbląga, a także wielu innych instytucji i osób zainteresowanych inwestycją. Budowie Siódemki będzie towarzyszyła budowa bardzo ważnego dla Elbląga układu komunikacyjnego. Od dawna wyczekiwany przez mieszkańców węzeł „Lotnisko” nie tylko zapewni połączenie przyszłego centrum handlowego z drogą ekspresową S7, ale co ważniejsze, również z dzielnicą Zatorze. Nowa droga łącząca ulicę Akacjową z ulicami Skrzydlatą i Malborską będzie stanowiła małą południową obwodnicę Elbląga – powiedział Lech Jeziorny, koordynator projektu z firmy NEPH. Nowy układ komunikacyjny przyniesie korzyści przede wszystkim mieszkańcom i samemu miastu, tworząc nowe możliwości rozwoju dzielnicy Zatorze i południowej części Elbląga. Na budowie „Siódemki” skorzysta cały region. Mieszkańcy Elbląga i okolic już wkrótce będą mogli robić zakupy blisko domu, zamiast jeździć w tym celu aż do Gdańska czy Olsztyna.
Nowe centrum handlowe jest położone zaledwie kilkaset metrów od skrzyżowania ważnych szlaków komunikacyjnych: drogi ekspresowej S7 łączącej Gdańsk z Warszawą, drogi S22 z Kaliningradu do Elbląga oraz E22 z Malborka do Elbląga. „Siódemka” będzie pierwszym dużym centrum handlowym w mieście, a zarazem pierwszym nowoczesnym kompleksem handlowo-rozrywkowym w regionie Warmii i Mazur. Powstanie centrum zwiększy prestiż i atrakcyjność Elbląga, a ponadto po raz pierwszy zapewni kupującym z całego regionu dostęp do wielu pożądanych polskich i międzynarodowych marek.
Regionalne centrum handlowe Siódemka będzie pierwszym centrum na miarę XXI wieku w regionie Warmii i Mazur. Zostało ono zaprojektowane przez międzynarodowe biuro architektoniczne Broadway Malyan, które przygotowało wcześniej liczne obiekty handlowe w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.
Obecnie na działce o powierzchni 224 458 mkw., na której będzie wybudowana Siódemka, prowadzone są prace przygotowawcze. Przy tworzeniu planów samego obiektu, jak i modernizacji otaczającej go infrastruktury drogowej, zespół odpowiedzialny za projekt i budowę centrum ściśle współpracował z władzami lokalnymi i regionalnymi.
Całkowita powierzchnia najmu Siódemki wyniesie ok. 67 000 mkw. Przy obiekcie powstanie parking naziemny na 1800 miejsc. Inwestycja będzie składała się z dwóch głównych części: w pełni zabudowanej parterowej galerii handlowej o powierzchni 40 000 mkw. oraz parku handlowego o powierzchni 27 000 mkw, w którym kluczowym elementem będzie market budowlany. W sumie centrum liczyć będzie 15 sklepów wielkopowierzchniowych w parku handlowym oraz 105 sklepów w galerii handlowej. Centrum zapewni pełny wybór produktów i usług, a tym samym najbardziej kompleksową ofertę handlową w regionie. Dodatkową atrakcją centrum będzie strefa gastronomiczna z salą zabaw dla dzieci, co zachęci klientów, często przyjeżdżających z daleka, aby spędzili w nim więcej czasu.
W kompleksie znajdzie się również strefa usług motoryzacyjnych z bezpośrednim dostępem do drogi ekspresowej, obejmująca stację benzynową wraz z przyległymi restauracjami, która obsłuży kierowców i podróżnych poruszających się po jednej z najbardziej ruchliwych tras wakacyjnych w Polsce.
Nie wiadomo jeszcze jakie dokładnie marki stworzą ofertę Siódemki. -
Dopiero zrealizowaliśmy transakcję zakupu „Siódemki” i na tym etapie nie jesteśmy jeszcze w stanie podać dalszych szczegółów - poinformował portal Galeriehandlowe.pl Torsten Hartmann, dyrektor Bridgehouse Capital, reprezentujący inwestora. Inwestor nie ujawnia kosztu inwestycji.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o centrach handlowych w budowie
Tagi: