Silesia City Center: Szykuje się gorący przedświąteczny tydzień

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-15 | 14:09
Jesteśmy jednym z najbardziej zapracowanych narodów Europy, nic więc dziwnego, że coraz więcej Polaków planuje zakupy świąteczne na ostatnią chwilę. Aż 71 proc. z nas deklaruje, że zrobi je w dopiero w tygodniu poprzedzającym święta - wynika z sody zakupowej Silesia City Center.
Kiedy szerzej otwieramy portfele?
Polacy obchodzą coraz częściej święta last minute. Zakupy w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie, a nawet w Wigilię to już sport narodowy. To właśnie w te dni galerie handlowe w całej Polsce notują dwukrotnie więcej odwiedzających niż w normalne, nieświąteczne dni.
W tym roku aż 71 proc. Polaków deklaruje, że po zakupy właśnie w tym okresie. W tej grupie 24 proc. jest przekonane, że kupować będzie nawet w Wigilię. Gorąco zapowiada się także przedświąteczny weekend, zakupy planuje w nim zrobić aż 34 proc. z nas - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.
Skąd ten pośpiech? Blisko połowa Polaków (46%) liczy w tym roku na świąteczne promocje i przeceny, które pojawiają się w szczycie sezonu. Dla 33 proc. przyczyną jest brak czasu spowodowany obowiązkami zawodowymi.
-  Z roku na rok widzimy, jak Polacy powstrzymują się z zakupami do ostatniej chwili, licząc na gest handlowców, promocje i zaczynające się wtedy zimowe wyprzedaże. Tydzień poprzedzający święta jest dziś najgorętszym w polskim kalendarzu handlowym. Tylko w galeriach handlowych notujemy w tym czasie  nawet dwukrotny wzrost odwiedzin i obrotów. Tymczasem jeszcze parę lat temu szał zakupowy rozkładał się na cały grudzień - mówi Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.
Konsument, czyli rozsądny sprinter
Większe tempo zakupów nie oznacza jednak chaosu, bo coraz częściej planujmy świąteczne zakupy. Z kartką w ręku i dokładnym planem zakupy w tym roku zrobi trzy czwarte Polaków, tyle samo ma dokładnie zaplanowany budżet na jedzenie, prezenty, dekoracje i inne atrakcje.  Tylko niecałe 10 proc. przewiduje, że najpewniej da się porwać impulsowi.
- Jeszcze kilka lat temu kupowaliśmy nerwowo i pod wpływem chwili, a same zakupy były rzadko planowane. Dziś jesteśmy pragmatyczni, planujemy, obserwujemy promocję, nauczyliśmy się już taktyk handlowców i wiemy, kiedy szerzej otworzyć portfele. Ponadto coraz częściej odkładamy zakupy na ostatnią chwilę, bo wiemy czego chcemy - mówi Piotr Gajda.
Mamy także do tego źródła. Już 32 proc. z nas zakupy w galerii handlowej zaczyna od przejrzenia… sklepów internetowych. Tzw. webrooming, czyli zapoznanie się z ofertą w sieci i zakup w sklepie stacjonarnym zyskuje na popularności. Chętnie sięgamy także po gazetki i katalog sklepów (22 proc.). 1 na 10 Polaków zagląda także do social mediów sklepów.
- Dzis iejszy konsument jest zdecydowanie lepiej przygotowany do zakupów świątecznych niż ten 5 lat temu. Rozumie mechanizmy promocji i swoje prawa. Wie przy tym ,gdzie szukać rzeczy w atrakcyjnych cenach i ile może zwlekać z ich zakupem. To nowy tym klienta - rozsądny sprinter zakupowy - mówi Piotr Gajda.
* Sondę zakupową Silesia City Center przeprowadzono w dniach 15-30 listopada 2015, na grupie 500 os. w wieku 18-55 lat.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-04-23 do 2016-04-24

Silesia City Center: Szykuje się gorący przedświąteczny tydzień

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.