Silesia City Center: Polki najlepszymi managerami swoich szaf

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-07-11 | 09:00
Zarządzanie szafą za pomocą wyprzedaży, SWAPów i second handów – Polki stają się najlepszymi w Europie managerami, jeśli chodzi o zawartość swojej szafy.
Kobiety w Polsce coraz bardziej kreatywnie podchodzą do swoich szaf. Coraz częściej wypełniają je na wyprzedażach w centrach handlowych – robi tak aż 46 proc., 24 proc. przyznaje, że zagląda do second handów, 13 proc. robi zakupy na bazarze, a 4 proc. wymienia niepotrzebne ubrania z koleżankami – wynika z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center. Popularne stają się także SWAPy, czyli organizowane w kawiarniach, mieszkaniach, a nawet w centrach handlowych wymiany ubrań. Wbrew pozorom Polki nie lubią wydawać sporo na ubrania, lubią za to kupować dużo. Średnio na ubrania miesięcznie Polka wydaje mniej niż 100 zł. Aż 63 proc. deklaruje, że po shoppingu ma wyrzuty sumienia – twierdząc, że wydała za dużo.
Zarządzanie szafą – Polki są w tym dobre!
Polki lubią traktować zakupy jak okazję – wynika z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center. Aż 89 proc. kobiet deklaruje, że w sklepach z ubraniami i butami poszukuje okazji i obniżek. Tylko 37 proc. kieruje się przy zakupie marką, dla większość ważniejsze jest to, czy dana bluzka lub buty są ładne. Aż 46 proc. na modowe łowy wybiera się do centrum handlowego. Ale to nie reguła, bo równie łatwo Polki znajdują ubrania na targowym straganie, w second handzie, w szafie babci czy u koleżanki, która trochę przytyła.
- Polki stają się coraz bardziej kreatywne w zarządzaniu swoją szafą. Dziś nie liczy się, co nosisz, ale jak to robisz. Popularność blogów modowych, stylu vintage czy hipstersów sprawia, że łączymy coraz częściej to, co markowe i niebotycznie drogie, z tym, co wygrzebaliśmy w szafie lub co udało nam się wymienić na SWAPie. Tak nosi się dziś cała Europa. Torba Louis Vuitton noszona do targowego t-shirta z Myszką Miki za 5 zł nikogo już nie dziwi – mówi Dominika Musialik, marketing manager centrum handlowego Silesia City Center w Katowicach.
Oszczędna jak Polka
Wprawę, jakiej nabrały Polki w zarządzaniu szafą i zawartością swojego portfela, najlepiej pokazują badania Fundacji Kronenberga. Aż 44 proc. Polek kontroluje nawet najdrobniejsze wydatki. Dla porównania pełną kontrolę deklaruje tylko 33 proc. mężczyzn. Polki najczęściej oszczędzają na ubraniach – robi tak 16 proc., z kolei 11 proc. tnie wydatki na kulturę, kiedy trzeba zacisnąć pasa.  Nie oznacza to jednak, że Polki nie kupują ubrań. Wręcz przeciwnie, co roku wzrasta konsumpcja, przy czym jest ona coraz bardziej zróżnicowana. Dla 79 proc. Polek zakupy wciąż są sposobem na poprawę nastroju – wynika z danych BZ WBK.
- Kiedyś wstydziliśmy się robić zakupy w second handach, dziś polecają je modowi guru, jako pozycję obowiązkową. Do niedawna nawet wyprzedaże były postrzegane jako gorsze zakupy, obecnie wyprzedaże letnie i zimowe są okresem, kiedy wydajemy najwięcej na ubrania, kupując je na zapas. Polki nie przestają kupować, nawet po wyczerpaniu budżetu. Coraz popularniejsze stają się bezgotówkowe wymiany ubrań i dodatków, czyli SWAPy, z których bez wydanego grosza, można wrócić z torbą pełną ubrań. Te coraz częściej organizują nawet centra handlowe, często jako promocję wyprzedaży – mówi Musialik.
Kupują za 0 zł – Polka potrafi
I chociaż w Polsce SWAPy to wciąż nowość, za granicą stanowią jeden z najpopularniejszych sposobów na odświeżenie garderoby. Pierwsze SWAPy organizowano między małymi grupami znajomych w londyńskich mieszkaniach.  Z czasem akcja ewoluowała, a SWAPy zawojowały świat, stając się okazją do zakupów bez wydawania. Dziś tego typu wymiany organizują duże sieci coffee-shopów, centra handlowe, a nawet salony samochodowe. Wymienia się ubrania, biżuterię, torebki, ubranka dla dzieci, zabawki, meble.
- SWAP dla Polek stał się okazją do „zakupów” bez wyrzutów sumienia. Przynosi się na niego to, co już niepotrzebne, co nam się znudziło i wymienia bezgotówkowo na coś nowego, często markowego. Taki recycling ubrań i dodatków sprawia, że nasza szafa wciąż się wzbogaca, a my oszczędzamy – mówi Musialik - Te oszczędności najczęściej i tak Polki wydają na zakupy w centrum handlowym. Aż 63 proc. przyznaje, że odkłada pieniądze na letnie wyprzedaże – wynika z sondy Silesia City Center.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz wszystkie sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2011-06-25 do 2011-06-25

Zobacz także

Silesia City Center: Polki najlepszymi managerami swoich szaf

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.