Silesia City Center: Polacy zostawili zakupy na ostatnią chwilę

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-12-16 | 15:07
Blisko połowa Polaków (46 proc.) planuje zrobić zakupy dopiero w tym tygodniu. Centra handlowe przygotowują się na prawdziwy, świąteczny szał zakupowy.
Pomimo długich przygotowań do świąt, po prezenty i jedzenie wybierzemy się dopiero w tym tygodniu - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center, największego centrum handlowego na Śląsku.
Zakupowe „last minute” postanowiło sobie zafundować aż 46 proc. Polaków. Powód - promocje. Aż 73 proc. z nas planuje w tym roku kupić prezent lub jedzenie w promocyjnej cenie. Te dopiero zaczynają się w większości sklepów.
- Przed nami najgorętszy okres w handlu, kiedy najwięcej kupujemy, ale także kiedy handlowcy najbardziej nas kuszą. Właśnie teraz zaczynamy kupować prezenty, ruszają także zakupy jedzenia. Wielu Polaków czekało z tym do ostatniej chwili, wykorzystując ostatni miesiąc na rozeznanie oferty i cen. Ten szał zakupowy potrwa aż do Wigilii - ocenia Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.
Ile wydamy? Jak wyliczyła firma Deloitte, tegoroczne święta będą nas kosztowały średnio 1158 zł. Wydamy aż o 13 proc. więcej niż przed rokiem. 40 proc. wydatków pochłoną prezenty, 33 proc. artykuły spożywcze.
Bliskim w tym roku sprawimy pod choinką przede wszystkim drobne upominki. 49 proc. Polaków na prezent wybierze książkę lub płytę, 23 proc. kosmetyki, podobnie słodycze. Popularna będzie także biżuteria (14 proc.) oraz ubrania (12 proc.) Na pojedynczy prezent wydamy średnio od 50 do 150 złotych (56 proc.) - wynika z sondy Silesia City Center.
Kupować będziemy przede wszystkim w centrach handlowych. Aż 32 proc. z nas wybierze się na tegoroczne zakupy do galerii - będzie to miejsce nr 1 na zakupowej mapie. Popularne będą także supermarkety i hipermarkety, specjalistyczne sieci sklepów np. z elektroniką i sklepy lokalne - wyliczyło Deloitte.
- Od kilku lat widzimy rosnąca popularność galerii handlowych w okresie świątecznym, zyskują także hipermarkety i dyskonty. Miejsca te wygrywają z tradycyjnymi sklepami przede wszystkim promocyjną ofertą oraz rosnącą z roku na rok ofertą. Ta ostatnia jest rekordowa w tym roku - ocenia Piotr Gajda.
*Sondę zakupową Silesia City Center przeprowadzono na grupie 500 osób w wieku 18-55 lat. Sondę zrealizowano w dniach 8-29 października 2014.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-04-09 do 2015-04-30

Silesia City Center: Polacy zostawili zakupy na ostatnią chwilę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.