Silesia City Center otrzymała aż 3 nominacje w prestiżowym konkursie Solal Marketing Awards 2011 organizowanym przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych. Katowickie centrum wyróżniono m.in. za kampanię reklamową „Wyraź siebie”, projekt Silesia Dance Academy 2010, który przyciągnął ponad 200 młodych fanów tańca oraz „Miesiąc sztuki”, nietypowy eksperyment, który przeniósł sztukę z galerii, na pasaż centrum handlowego.
Silesia City Center najlepsza w Polsce
Centra handlowe z ponad 20 krajów świata rywalizują w tym roku o nagrody Solal Marketing Awards 2011. W sumie na konkurs wpłynęło 177 zgłoszeń m.in. z centrów handlowych z Belgii, Republiki Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii, Turcji, Portugalii i Polski. Spośród zgłoszeń wybrano 100 najciekawszych projektów akcji społecznych, kampanii i eventów, które powalczą o statuetki w 8 kategoriach. Najwięcej nominacji wśród polskich centrów handlowych zgłoszonych w tym roku dostała katowicka Silesia City Center. Centrum nominowano m.in. w kategorii marketing społecznie zaangażowany, public relations i kampania reklamowa. W swoich kategoria galeria będzie rywalizowała m.in. z projektami z Hiszpanii, Rosji i Belgii.
Taniec bezkonkurencyjny
-
Do tegorocznej edycji zgłosiliśmy projekty, które w naszej ocenie były najbardziej kreatywne i które przyciągnęły największą uwagę klientów, najemców i mediów. Zagwarantowały one także centrum spore publicity i wzrost rozpoznawalności – mówi Marta Drzewiecka dyrektor ds. marketingu Silesia City Center. Wśród 3 projektów, za które nominowana została Silesia City Center znajduje się Silesia Dance Academy – 4-dniowe warsztaty taneczne, które przyciągnęły ponad 200 młodych ludzi, gotowych podczas ferii, uczyć się hip-hop’u, dancehall’u czy house’u.
–
Jest to pierwszy tego typu projekt w Polsce realizowany przez centrum handlowe, który łączy edukację taneczną, rozrywkę, angażuje młodych, pełnych pasji ludzi, chcących uczyć się profesjonalnie tańca, pod czujnym okiem tancerzy, znanych chociażby z programu You Can Dance. Event zorganizowaliśmy podczas ferii, stwarzając młodym ludźmi alternatywę dla spędzenia zimowej przerwy w sposób aktywny i interesujący, a co najważniejsze rozwijający ich pasję – mówi Drzewiecka.
Nominowani za sztukę i eksperyment
W kategorii public relations z kolei został wyróżniony projekt „Miesiąc sztuki w Silesia City Center”, eksperyment polegający na zamianie przestrzeni galerii sztuki na przestrzeń centrum handlowego. W sumie podczas trwających przez cały maj 2010 ekspozycji na pasażu Silesia City Center, zaprezentowało się kilkudziesięciu młodych artystów, związanych m.in. z katowicką Akademią Sztuk Pięknych czy grupą artystyczną Kolektyw HAJA. Na pasażu pojawiły się także dzieła tak znanych artystów ze zbiorów galerii Szyb Wilson w Katowicach, jak Erwin Sówka czy Andrzej Tobis.
-
Miesiąc sztuki okazał się być niezwykle udaną próbą zaadaptowania przestrzeni komercyjnej na potrzeby sztuki. Przez 31 dni można było na pasażu zobaczyć unikalne rzeźby, instalacje, obrazy, elementy sztuki użytkowej. Pasaż został zamieniony na zmieniającą się z każdym tygodniem galerię sztuki, która zaskakiwała i szokowała. Punktem kulminacyjnym było malowanie aktu na pasażu przez artystkę – Magdalenę – wyjaśnia Drzewiecka. I dodaje: -
Projekt ten zmienił nieco postrzeganie centrum handlowego. Okazało się, że pasaż, jest także doskonałym miejscem, na którym może gościć sztuka – mówi.
Wśród polskich centrów handlowych zgłoszonych do konkursu Silesia
otrzymała najwięcej nominacji. W sumie do finału weszło 8 centrów
handlowych w Polsce. Zwycięzców konkursu Solal Marketing Awards 2011 poznamy już 7 kwietnia podczas organizowanej przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych konferencji w Istambule.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Tagi: