Silesia City Center: 3,7 mln osób w 3 miesiące

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-12 | 14:28
Chociaż Silesia City Center to nie miasto, ani atrakcja turystyczna, jest liczniej odwiedzana, nawet od samego Krakowa – jednego z najpopularniejszych polskich miast. Podczas kiedy w ostatnim kwartale 2011 Kraków odwiedziło 2,11 mln turystów – podaje Małopolska Organizacja Turystyczna, katowickie centrum handlowe dwa razy tyle.
Pierwszy kwartał 2012 w Silesii, także bije na głowę liczbę turystów w grodzie Kraka. 3,702,858 – dokładnie tyle osób odwiedziło Silesia City Center w pierwszym kwartale 2012 roku. Oznacza to, że katowickie centrum handlowe odwiedziło więcej osób niż Luwr. Paryskie muzeum w tym czasie zanotowało „zaledwie” 2,2 mln turystów. Wzrost liczby klientów Silesia City Center obserwuje od października 2011. W stosunku do podobnego okresu w 2011 roku jest to aż 26% na plusie. Największy wzrost centrum zanotowało w I tygodniu lutego, sięgnął on aż 48% w porównaniu do tego samego tygodnia przed rokiem. Oznacza to, że w jeden tydzień centrum odwiedziło aż 326 tys. osób, najwięcej w historii Silesia City Center. – Już nie tylko mieszkańcy Śląska i Zagłębia, ale także coraz częściej mieszkańcy innych województw i obcokrajowcy odwiedzają Silesię. Stała się ona nowym, komercyjnym sercem Śląska, w którym robi się nie tylko zakupy, ale spotyka w restauracjach, ćwiczy na siłowni, a nawet leczy zęby. To dziś również najpopularniejsze miejsce w mieście – mówi Marta Drzewiecka dyrektor marketingu Silesia City Center.
Całe Chicago w Silesii, w kwartał
Średnio 50 tys. osób każdego dnia odwiedza największe centrum handlowe na Śląsku. I chociaż większość centrów handlowych notuje spadki lub niewielkie wzrosty, Silesii słupki odwiedzin skaczą od października. Rekord padł w lutym, kiedy Silesia zanotowała 28% wzrost liczby klientów w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. Na sporym plusie Silesia zaczęła także 2012 rok, w pierwszym tygodniu stycznia centrum zanotowało aż 32% wzrost w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. W ciągu tygodnia zakupy zrobiło wtedy aż 284 tys. osób. - Liczby odwiedzających możemy porównywać już do liczb mieszkańców dużych miast. Każdego dnia odwiedza nas tyle osób ile mieszka w Piekarach Śląskich. To tak jakby jednego dnia całe miasto postanowiło zrobić zakupy w jednym miejscu. Miesięcznie tę liczbę można przyrównać do odwiedzin mieszkańców z całej Warszawy lub Pragi. Co kwartał wpada do nas na zakupy całe Chicago – porównuje Drzewiecka.
Nie „odwiedzamy”, a robimy zakupy
Czy to oznacza, że Silesia City Center jest obecnie atrakcją nr 1 w Katowicach? Zdaniem Drzewieckiej, tak, ale warto dodać, że atrakcją komercyjną, w której zostawiamy ponad 1 miliard złotych rocznie. – W odróżnieniu od muzeów, galerii czy pomników centrum handlowego nie podziwiamy, tylko wydajemy w nim pieniądze. Przyjeżdżamy, więc tutaj z myślą o zakupach lub wydawaniu pieniędzy w kinie, restauracji czy na siłowni. Rosnące liczby odwiedzin, mogą, więc oznaczać, że Polacy, a zwłaszcza mieszkańcy Śląska po okresie zaciskania pasa, uwalniają swoje portfele i wydają coraz więcej. Najczęściej właśnie w centrach handlowych – mówi Drzewiecka.
I faktycznie według GUS od początku roku rośnie sprzedaż detaliczna. W lutym aż o 13,7% w porównaniu z tym samym miesiącem przed rokiem. W styczniu o 14,3%. Wzrost liczby klientów w centrach handlowych notuje także najważniejszy ze wskaźników – FootFall Index. Po okresie spadków, w trzecim tygodniu marca wskazywał on 1% na plusie, w stosunku do tego samego okresu w 2011 roku.
- Zarówno święta Bożego Narodzenia w 2011 roku, jak i ostatnia Wielkanoc były rekordowe. W tygodniu poprzedzającym Wielkanoc zakupy w Silesii zrobiło aż 292 tys. osób. To najlepszy wielkanocny wynik od powstania centrum w 2005 roku – mówi Drzewiecka.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-03-18 do 2012-03-18

Zobacz także

Silesia City Center: 3,7 mln osób w 3 miesiące

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.