O 10% do 54 mln zł zwiększyły się w listopadzie br. obroty Grupy Redan w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Wzrost skonsolidowanych przychodów to efekt poprawy sprzedaży sieci dyskontowej TXM o 21% w ujęciu r./r., przy spadku obrotów sieci modowej Top Secret.
Grupa Redan w listopadzie 2016 r. osiągnęła 54 mln zł przychodów, czyli o 10% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 545 mln zł i były wyższe o 12% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec listopada wyniosła 138,3 tys. m kw., co oznacza wzrost o 16% w odniesieniu do listopada 2015 r.
Głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan była sieć dyskontowa TXM, która konsekwentnie utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i tym samym zwiększania powierzchni handlowej. Odwrotnie sytuacja wygląda w sieci modowej Top Secret, gdzie wielkość powierzchni handlowej w ujęciu rok do roku nieco spadła, co przełożyło się również na zmniejszenie przychodów. Bardzo dobrze w obu segmentach rozwija się dystrybucja w kanale e-commerce, gdzie notujemy solidne wzrost sprzedaży online, a w szczególności dotyczy to sklepu www.txm24.pl
- powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.
Sieć dyskontowa TXM w listopadzie br. uzyskała 33 mln zł obrotów, czyli o 21% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl wzrosły o 51% r./r. do 1 mln zł. Narastająco od stycznia do listopada br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 20% i wyniosły 329 mln zł, w tym kanał e-commerce zapewnił 8 mln zł obrotów (wzrost o 52% r./r.). Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 395 sklepów własnych o łącznej powierzchni 96,3 tys. m kw. i była o 26% większa niż na koniec listopada 2015 r.
W segmencie modowym listopadowa sprzedaż towarów sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 5% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co oznacza 9% poprawę. W ujęciu narastającym obroty od początku roku wyniosły 216 mln zł i były o 2% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Natomiast sklepy internetowe osiągnęły 13% wzrost do 30 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec listopada 2016 r. miały łączną powierzchnię 42,0 tys. m kw., co oznacza 2% spadek względem listopada 2015 r.