Dokładnie 1002 – tyle punktów sprzedaży liczy sieć handlowa Kolportera po tym, jak w grudniu otwarto nowe saloniki prasowe i salony Top-Press. Tych pierwszych jest obecnie 813, drugich – 189.
Ogólnopolska sieć handlowa przekroczyła liczbę tysiąca punktów sprzedaży. Pierwszy własny punkt spółka otworzyła w 1994 r. w Kielcach. Wkrótce Kolporter objął całą Polskę, a punkty sprzedaży zyskały nazwę saloników prasowych. To popularne małe samoobsługowe sklepy, z wejściem do środka, oferujące m.in. prasę, papierosy, artykuły tytoniowe, doładowania prepaid, a także słodycze, lekarstwa OTC, kosmetyki, zabawki i książki. Saloniki prasowe świadczą ponadto usługi elektroniczne, klienci mogą też na miejscu opłacić domowe rachunki.
W 2009 r. sieć handlowa Kolportera powiększyła się o salony Top-Press, które są unowocześnioną i rozbudowaną wersją saloników prasowych. Kolporter konsekwentnie kontynuuje rozpoczętą w 2014 r. strategię polegającą na uruchamianiu nowych punktów przede wszystkim w miejscach atrakcyjnych handlowo, takich jak galerie i centra handlowe, hipermarkety i dyskonty.
W grudniu nowe Top-Pressy otwarto w Dębicy, w Lublinie i w Szczecinie. Natomiast saloniki prasowe zostały otwarte m.in. w Raciborzu, w Białej Podlaskiej, a także dwa salony w Zielonej Górze. Nowe saloniki wystartowały też w Gdańsku, Busku-Zdroju, Krynicy i Jaworznie.
Tagi: