Sieć sklepów Biedronka wspiera czwartą edycję programu edukacyjno-profilaktycznego "Chroń Dziecięce Uśmiechy", prowadzonego przez Wrigley Poland wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem. Na potrzeby tegorocznej akcji Biedronka przygotowała 10 tys. pakietów edukacyjnych, które trafią do najmłodszych.
Znajduje się w nich szczoteczka do zębów, pasta, zestaw bezcukrowych gum Orbit for Kids oraz instrukcja szczotkowania.
Celem projektu jest budowanie wśród uczniów szkół podstawowych świadomości w zakresie pielęgnacji zębów oraz prawidłowej higieny jamy ustnej. Program "Chroń Dziecięce Uśmiechy" powstał w odpowiedzi na duży problem społeczny, który stanowi w Polsce próchnica u dzieci. W ramach czwartej edycji przedsięwzięcia około 9 tys. dzieci w wieku 5-13 lat zostanie poddanych bezpłatnym przeglądom dentystycznym w wybranych szkołach podstawowych na terenie pięciu województw. Dodatkowo 100 tys. uczniów weźmie udział w zajęciach edukacyjnych na temat prawidłowej higieny jamy ustnej.
Po zakończeniu akcji oraz podsumowaniu wszystkich danych zostanie opracowany specjalny raport na temat stanu uzębienia dzieci z regionów, w których zrealizowano projekt. Publikację raportu zaplanowano na marzec 2017 r.
Co roku na realizację programu "Chroń Dziecięce Uśmiechy" Wrigley przekazuje 1% ze sprzedaży dowolnych gum Orbit w danym okresie. W tym roku na przeglądy dentystyczne i lekcje dbania o zęby dla dzieci w wybranych szkołach podstawowych w Polsce firma przekaże środki ze sprzedaży gum Orbit m.in. w sklepach Biedronka w okresie od 1 września do 31 października br. Od początku trwania programu "Chroń Dziecięce Uśmiechy" przekazano 2,5 mln zł na organizację 25 tys. przeglądów dentystycznych i edukację blisko 250 tys. dzieci w całej Polsce.
Tagi: