Sfinks zwiększył zysk netto w II kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-08-17 | 11:06
Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook w drugim kwartale 2015 r. zanotowała wynik EBITDA na poziomie 4,6 mln zł, co oznacza wzrost o 51% r/r. Dla spółki jest to kolejny kwartał wysokiego wzrostu r/r wyniku EBITDA. Od kwietnia do czerwca br. Sfinks Polska zwiększył również o 166% r/r jednostkowy zysk na działalności operacyjnej, który wyniósł 2,5 mln zł. Od początku roku kalendarzowego spółka otworzyła 6 nowych restauracji i zaraportowała podpisanie kolejnych 13 umów na nowe lokalizacje. Spółka podtrzymała prognozy ogłoszone w strategii, która przewiduje średni zwrot z inwestycji w restauracje nie niższy niż 30%.
Sfinks w II kwartale 2015 r. ponownie zanotował zysk netto na poziomie jednostkowym, tym razem w wysokości 1,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to 54 tys. zł, uzyskując jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 41,5 mln zł wobec 40,2 mln zł wygenerowanych w porównywalnym okresie 2014 r.
- Systematycznie realizujemy koncepcję rozwoju zaprezentowaną pod koniec ubiegłego roku w strategii na lata 2015-2020, co przekłada się na coraz lepsze wypracowywane przez nas wyniki. Tylko w pierwszym półroczu EBITDA spółki wyniosła prawie 10,9 mln zł. Liczę, że osiągane wyniki pozwolą uruchomić w najbliższych miesiącach większą liczbę restauracji niż 19 wymienionych w raporcie, wziąwszy pod uwagę kolejne zakończone negocjacje - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
- Uatrakcyjniamy ofertę, dzięki czemu znacznie wzrosła lojalność naszych klientów, uruchamiamy nowe bardzo rentowne lokale w prestiżowych punktach, ale też analizujemy rynek pod kątem potencjalnych akwizycji, czego przykładem jest ponowne zwrócenie naszej uwagi na spółkę Da Grasso – dodaje Cacek.
Sfinks Polska otwiera nowe lokale o wysokim potencjale, których od początku roku przybyło sześć, w tym pięć restauracji Sphinx - w Kołobrzegu, Warszawie, Krakowie, Jastarni i Lublinie oraz jeden lokal Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Spółka zawarła też nowe umowy franczyzowe umożliwiające otwarcie restauracji w Gnieźnie, Stargardzie Szczecińskim i Krakowie. Podpisane są już także umowy na otwarcia kolejnych restauracji operatorskich m.in. w Malborku - w pobliżu zamku, Sopocie - ul. Dworcowa róg Monte Cassino, warszawskim CH Factory Ursus, Wrocławiu - Dworzec Główny PKP, Bydgoszczy - w powstającym właśnie centrum handlowym.  
- Dużą uwagę przywiązujemy do miejsc, w których powstają nasze restauracje. Celem jest stworzenie lokalu godnie reprezentującego sieć, w którym klienci będą czuć się komfortowo. Znaczenie ma także dobra lokalizacja i odpowiednie możliwości adaptacyjne, co przekłada się na szybki zwrot z inwestycji. Stawiamy na dobrą jakość w różnych obszarach działalności - począwszy od potraw, przez obsługę klienta, wygląd lokali, skończywszy na profesjonalnym działaniu. Wpływa to następnie na pozytywne postrzeganie sieci przez naszych gości, co widać chociażby w przeprowadzonych badaniach opinii na temat restauracji Sphinx - wyjaśnia Sylwester Cacek.
Jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS Polska na rzecz Sfinks Polska zadowolonych z wizyt w restauracjach Sphinx jest 98% klientów. Oznacza to wzrost w porównaniu do 2013 roku, gdy odsetek usatysfakcjonowanych gości wynosił 89%. Ponadto w ostatnich latach zwiększyła się liczba klientów odwiedzających restauracje Sphinx regularnie, tj. co najmniej raz w miesiącu. W tym roku deklarowało tak 62% badanych, gdy w roku 2013 było to tylko 53%. Co więcej ponad połowa gości restauracji Sphinx (56%) przyznaje, że chciałaby odwiedzać lokale tej sieci częściej. Dotyczy to zwłaszcza kobiet (58%) oraz ludzi młodych w wieku 15-24 lata (64%). Wyniki badań wskazują, że w porównaniu do roku 2013 restauracjom Sphinx znacznie przybyło lojalnych klientów, czyli osób przywiązanych do marki i deklarujących chęć odwiedzania restauracji w ciągu najbliższego miesiąca. Obecnie do tej grupy należy 51% gości Sphinxa, gdy przed dwoma laty odsetek ten wynosił 28%. Klienci restauracji szczególnie mocno cenią sobie poziom obsługi (zadowolonych jest z niej 97% gości), jak również przyjemność przebywania w lokalu (94% zadowolonych gości), jakość kuchni (93% zadowolonych gości) czy też możliwość spędzenia czasu ze znajomymi (91% zadowolonych gości). Jak pokazują również badania, aż 98% gości poleciłoby restaurację Sphinx swoim znajomym bądź rodzinie.
Badania opinii na temat restauracji Sphinx na polskim rynku gastronomicznym  przeprowadzono przez TNS Polska na zlecenie Sfinks Polska w marcu 2015 r. na próbie regularnych klientów restauracji Sphinx (n=354) w wieku od 15 lat.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-12-05 do 2015-12-05

Sfinks zwiększył zysk netto w II kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.